Motorfästet gick av

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Magnushagbard
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 19 aug 2013, 22:39:42
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1996
PostOrt: Genarp
Land (Country): Sverige

Motorfästet gick av

Inlägg av Magnushagbard »

Tjena! Märkte innan idag att det lät skitskumt på höger framhjul när man körde över gupp samt mer generellt motorljud i vagnen.

Tog hem den till en kompis som snabbt såg att motorn var sne och låg och vilade på höger drivaxel. Bulten hade gått av på mitten. Vet någon var man kan få tag i dessa? Behöver 3 stycken, tror det är M9 med fingänga, toyota corolla 1996. Vill helst undvika toyota servicecenter då det oftast går på hundralapparna mer än väntat.

Tack!
Magnushagbard
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 19 aug 2013, 22:39:42
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1996
PostOrt: Genarp
Land (Country): Sverige

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Magnushagbard »

Var nyss på toyota service center, de hade inga bultar till motorfästet, sämst service jag någonsin varit med om. Tjejen i kassan visste inte heller vad m10 betydde.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Dale »

Bästa servicen har jag alltid fått hos Toyota. Dålig dag för tjejen kanske? Fråga någon annan ist eller kolla med någon annan Toyota. På http://www.toyodiy.com/parts/ kan du leta rätt på prylarna och få upp ett artikelnummer samt ett riktpris i euro.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Magnushagbard
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 19 aug 2013, 22:39:42
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1996
PostOrt: Genarp
Land (Country): Sverige

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Magnushagbard »

Tack för tipset, bilderna på den sidan var dom sämsta jag någonsin sett, förstår ingenting :/
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4793
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Glenn »

Beror ju mycket på vem man pratar med som sagt, jag handlade alltid på toyota i åkersberga efterssom reservdelskillen på toyota täby (som jag bodde närmast) var mer än lovligt slö och inkompetent.. (han jobbar dock enl uppgift inte kvar längre.. var en kille med kort blont hår och mustach, halvfet, kanske ca 30 bast)

Han brukade exempelvis säga "går inte att få tag i" när det gällde nåt krångligt, sen ringde man en annan toyota och fick svaret "Hmm, jag ska kolla upp det, jag ringer dej sen", och sen fem minuter senare så får man ett samtal och får reda på att man kan få hem delen på tre dagar, och att han hade fått ringa toyota sweden och be dom lägga upp artikeln först..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4793
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Glenn »

Magnushagbard skrev:Tack för tipset, bilderna på den sidan var dom sämsta jag någonsin sett, förstår ingenting :/
Det är samma bilder som din lokala reservdelskille på toyota får upp, en slags virtuell microfish kan man säga, det är branschstandard att det ser ut sådär :)

..Jag är läskigt nog tillräckligt gammal för att ha avänt RIKTIG microfish-läsare :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av cheetah1 »

Glenn skrev:..Jag är läskigt nog tillräckligt gammal för att ha avänt RIKTIG microfish-läsare :)
OT, men jag med. Och jag är 24. :)
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1627
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Motorfästet gick av

Inlägg av Neblade »

Hur lyckades du få skruven att gå av på mitten? :) Skulle vara kul att få se de där skruvarna...

För övrigt så borde ju som sagt Toyota kunna ta hem en skruv på ett par dagar, finns delarna på lagret i danmark brukar de vara hemma nästa dag. Annars kan det ta ett par dagar extra. Alltid varit nöjd med servicen, sen är såklart vissa delar svårare än andra att läsa ut på bilderna.

Hoppas det löser sig, annars har du ju alternativet att ringa runt till bilskrotarna.
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar