Gnissel ljud från corollan

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
leonjp
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 14 maj 2010, 12:02:12
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Landskrona
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: 241ECM8X

Gnissel ljud från corollan

Inlägg av leonjp »

Hej

jag har en 02 corolla det har börjat komma gnissel ljud från bilen speiellt vid låga hastigheter spelar ingen roll om jag kör rakt eller om jag svänger ljudet kommer till och från någon som kanske vet vad det kan bero på om det är kanske ett vanligt corolla fel ?

tack
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Gnissel ljud från corollan

Inlägg av PierreW »

leonjp skrev:Hej

jag har en 02 corolla det har börjat komma gnissel ljud från bilen speiellt vid låga hastigheter spelar ingen roll om jag kör rakt eller om jag svänger ljudet kommer till och från någon som kanske vet vad det kan bero på om det är kanske ett vanligt corolla fel ?

tack
Tyvärr är sånna här symptom svårt att få bot på utan att fysiskt varit med och upplevt dem.

Kan vara allt från antennen som visslar i vinden till en bromskloss som ligger an. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar