Gick utmärkt, blankt papper. Senaste besiktning 2011-07-01. Över två år sedan & bilen har stått nästan lika länge!
Hittade en våg när jag var ute & harvade omkring också. Bilen väger in på 1140kg med omkring halvtank, utan mig.
Med bakaxeln utanför vågen, 720-740kg inkl mig & med framaxeln utanför vågen 500kg. Mer framtung än jag upplever den.
Men vilken pråm detta är, nu när jag kört MR2 hela sommaren. Simpel framhjulsdrift istället för bakhjulsdrift med diffbroms. Motorn där fram istället för bakom ryggen. 195/60 istället för 215/40 på däcken. Hastighetsmätaren i mitten, där jag är van att varvräknaren sitter. Högt i tak & allmänt låg (o)ljudsnivå.
Inte nödvändigtvis dåligt, bara väldigt annorlunda. Svänger in i en kurva, bilen kränger istället för att ligga nära på platt & bita sig fast. Gasar hårdare, & nosen fortsätter fram istället för att bakhjulen normalt kontrollerat matar mig genom kurvan. Skottar på mot nästa böj, kuggar ner, motorbromsar & bilen niger duktigt. Humm, & den här ska jag köra i vinter. Nåja jag ger den några mil till, svänger ut på en grusväg & börjar successivt vänja mig med bilens beteende. Tar inte så lång stund förrän jag hittar åt de nya takterna, gasa innan, gasa strax efter & gasa måttligt genom apex. Bakhjulen börjar hasa med istället för att bara gå rakt. Känner att bilen faktiskt har balans, även om det är annorlunda, väldigt annorlunda. Det här ska nog gå bra!