Kamrem Mr2

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
M0onLight
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 11 maj 2011, 12:44:41
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 0

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av M0onLight »

inte speciellt svårt att byta kamremmen själv.
Man måste bara tänka på att märka upp hjulen innan man tar bort remmen.

jag har en mr2 turbo -91 och kamremmen till den var samma som till celica 2.0 -91.
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Hanzzon »

Vad skulle Toyota-verkstaden ha för bara arbetet då nu när du köpt alla delar, har du frågat det?
Jag skulle nog också tröttna på att byta dessa kamremmar för bara 1500kr svart då jag kunnat jobba hela helgerna med sådana jobb om man hade tid/lust men nu gör jag det bara på arbetstid i mitt jobb och ev. hjälper någon kompis i bland vilket räcker bra för mig.
Hade mitt jobb legat i närheten hade jag ju kunnat kolla vad det skulle kosta hos oss men nu håller vi till i Hälsingland så det finns garanterat många verkstäder närmare dig.

Så mitt råd är att fråga andra Toyota-verkstäder eller andra seriösa verkstäder vad man vill ha för bara arbetet om du nu köpt alla remmar, spännrullar och vattenpump redan själv så får man ju dra av detta från de 12 000kr firman du frågade på begärde.
Men fråga några andra seriösa verkstäder i ditt område så kan du säkert komma undan klart billigare.

Mvh//Hanzzon.
Skriv svar