Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
har du provat att rulla bilen så att inte batterilådan skrapar i marken? bra jobbat, kanon att ha batteri och säte på samma ställe ju, att man aldrig tänkte på det själv.
MVH Fabian Hallbom
--------------------------- FF Aygo -07 VVTi 1KR-FE 1.49,70 i blöta SS SÅLD MR MR2 -87 Bigport 4A-GE (rullande renovering) FR Starlet -83 Bigport 4A-GE (evighetsprojektet) 1.43,00 i ett torrt SS (58hk 4k-c med blåst toppackning)
Ligger i samma nivå som golvet vid fotbrunnarna. Dock skrapar avgaset i nu haha. Nåja, inte långt kvar på detta avgasrör nu. Snart dags för uppgradering...
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
den säregna ventilkåpan känns igen!
spridarna ligger i väldigt stark vinkel? på STCCbilen jag skruvade med i somras, (BMW E46) stod spridarna i 90graders vinkel till kanalerna ocn inte jätte nära toppen. är inte alls insatt varför det var så, men mitt logiska tänk är att mer vinkel stör flödet mindre.
kan det vara bättre fördelning av bränsleblandningen som motiverar en vinkelrät montering?
kanske lite OT men det är en indirekt fråga om varför du monterat spridarna i den vinkeln, baserat på logik eller teori?
PS. är inte det insuget från den gula? tycker det känns igen från en bild jag såg för tre fyra år sedan DS
MVH Fabian Hallbom
--------------------------- FF Aygo -07 VVTi 1KR-FE 1.49,70 i blöta SS SÅLD MR MR2 -87 Bigport 4A-GE (rullande renovering) FR Starlet -83 Bigport 4A-GE (evighetsprojektet) 1.43,00 i ett torrt SS (58hk 4k-c med blåst toppackning)
Som sagt, nytt försök. Började bygga på denna 2005. Jag vet inte, biltillverkarna har alltid satsat på att få "sprutbilden" att landa på ventilerna som atomiserar bränslet ytterligare. På rejsbilar har man sett att man velat ha bränslet så långt bak som möjligt, troligtvis för att kyla insugsluften. Detta fungerar nog inte så bra under låglast, blir "stora droppar" som fastnar på väggarna. Hur som helst så lär det finnas lite överkapacitet i mitt system, vare sig bränslet kommer in som droppar eller ej haha.
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!