Kamrem Mr2

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Schylis
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 13:07:51
Årsmodell: 0

Kamrem Mr2

Inlägg av Schylis »

Hej.

Är intresserad av att köpa en Mr2 Gti -93.
Den har gått 11.000 mil och är importerad från England. Ägaren är dock inte säker på när kamremmen är bytt senast och därför borde väl jag göra det direkt ifall jag köper bilen.
Prata med Asklings i Norrköping och Linköping och dom skall ha 12.800 för ett bytte, låter inte det lite mycket?
Någon annan som vet några bra ställe i Östergötland (möjligtvis Sthlm) som gör detta för en lite mindre peng? Kanske är det någon av er som är villig att göra det?
Någon som har en uppfattning om vad man borde betala för ett bytte på en non turbo?
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Cyrix »

Jag brukar ta 1500:- för arbetet, men det är i Göteborg då.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Hanzzon »

Det jobbet blir omkring halva priset jämfört med Toyota då med kamrem, spänn+styrrulle, vattenpump samt generatorrem orginaldelar då jämfört med nämnda Toyota-verkstad, visserligen med lite andra villkor och svart utan moms antar jag men det kan det säkert vara värt.
Schylis
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 13:07:51
Årsmodell: 0

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Schylis »

Det låter mycket intressant. Kontaktar dig via PM.
Jag har nu köpt bilen och kommer att hämta den imorgon.

Är det någon som har några bra förslag på försäkringsbolag? Vilka använder ni? Jag hade tänkt mig en halvförsäkring helår.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av cheetah1 »

Bra som i billigt eller bra som i bra att ha att göra med? Ska du ha det sistnämnda kan jag rekommendera If, men dom är väl nästan dyrast, dock av en anledning. Aldrig haft nåt problem med dom.
Schylis
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 13:07:51
Årsmodell: 0

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Schylis »

Som student så är man ju kanske inte stenrik...
Men okej, IF fungerar bra. Några fler förslag.

Många hemsidor går det inte att beräkna kostnaden på med denna bilen, bara hos vissa bolag. Det är helg så dom svarar inte på telefon...
Eftersom jag ska hämta bilen imorgon så måste jag ju teckna en försäkring senast imorgon förmiddag, därför som jag frågar er om tips.
Schylis
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 13:07:51
Årsmodell: 0

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Schylis »

Behöver fortfarande byta rem och vattenpump, ingen här som kan tänka sig att göra det mot betalning eller vet någon som kan göra det till schysst pris? Har delarna som behövs...
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Dale »

Hade IF på min Celica första året med. Dock blev det år två till att byta till Toyota/Folksam ist och då sänkte jag premien till nästan hälften.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av KACE80 »

Schylis skrev:Hej.

Är intresserad av att köpa en Mr2 Gti -93.
Den har gått 11.000 mil och är importerad från England. Ägaren är dock inte säker på när kamremmen är bytt senast och därför borde väl jag göra det direkt ifall jag köper bilen.
Prata med Asklings i Norrköping och Linköping och dom skall ha 12.800 för ett bytte, låter inte det lite mycket?
Någon annan som vet några bra ställe i Östergötland (möjligtvis Sthlm) som gör detta för en lite mindre peng? Kanske är det någon av er som är villig att göra det?
Någon som har en uppfattning om vad man borde betala för ett bytte på en non turbo?

Hahaha vad fan du får ju nästan en bra gen2 Turbomotor här i Sverige för det priset ju :o !
Och bor du nu i Östergötland ja då är det till och med värt att ta sig till "Cyrix"

Anton
Schylis
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 13:07:51
Årsmodell: 0

Re: Kamrem Mr2

Inlägg av Schylis »

KACE80 skrev:
Schylis skrev:Hej.

Är intresserad av att köpa en Mr2 Gti -93.
Den har gått 11.000 mil och är importerad från England. Ägaren är dock inte säker på när kamremmen är bytt senast och därför borde väl jag göra det direkt ifall jag köper bilen.
Prata med Asklings i Norrköping och Linköping och dom skall ha 12.800 för ett bytte, låter inte det lite mycket?
Någon annan som vet några bra ställe i Östergötland (möjligtvis Sthlm) som gör detta för en lite mindre peng? Kanske är det någon av er som är villig att göra det?
Någon som har en uppfattning om vad man borde betala för ett bytte på en non turbo?

Hahaha vad fan du får ju nästan en bra gen2 Turbomotor här i Sverige för det priset ju :o !
Och bor du nu i Östergötland ja då är det till och med värt att ta sig till "Cyrix"

Anton
Ja det är sjuka priser! Nu har jag iallafall delarna så behöver bara någon som gör det åt mig. Har redan snackat med "Cyrix", tyvärr så har han tröttnat och ville inte längre utföra dessa arbeten, lite tråkigt, hade varit bra om man kunde få hans hjälp :/ Har en syster i Göteborg, familjen i Norrköping och bor själv i Stockholm så någonstanns hyfsat nära dessa skulle ju helt klart vara enklast :)
Skriv svar