S: Celica GT4 -91, svensksåld 25000:-

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
KidC
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:59:31
Bilmodell: Celica, ST185
Årsmodell: 91
PostOrt: Gävle
Land (Country): Sweden

S: Celica GT4 -91, svensksåld 25000:-

Inlägg av KidC »

Fler bilder: http://www.garaget.org/Gurk

Säljes pga intresse och tidsbrist då den har stått i garage hos mig och renoverats de senaste 3 åren. Motorn är nyrenoverad (efter tidigare ägarens vevlagerras) med uppmätt vevaxel och Clevite 77 vev/ramlager. Smidda JE-kolvar, 3” downpipe och avgassystem. Givetvis är alla remmar och packningar bytta liksom vattenpump, allt sånt orginalgrejer. Spritt ny koppling från Xtreme Clutch som pallar rätt mkt mer effekt men som ändå är körbar då den är organisk.

Givetvis finns det en hake med tanke på priset och det är att jag säljer den som ett fortsatt projekt. Bilen är startad och provkörd men skramlar, gnisslar, brölar och går som ett j-vla arsel. Någon vakuumslang är garanterat lös (alla nybytta dock) och soppan håller väl inte bästa kvalité efter snart 4 år i garaget. Den ser bra ut på bilderna men den är närmare kvd-skick än mint condition.

Vid snabb och svammelfri affär skickar jag med ny ståltopppackning, ARP-bultar, extra intercooler och en garret 400 hk turbo för framtida utflykter!.. :)

Maila mig på wapmastern@hotmail.com eller PMa.
stallee
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 22:38:13
Årsmodell: 0

Re: S: Celica GT4 -91, svensksåld 25000:-

Inlägg av stallee »

såld?
KidC
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:59:31
Bilmodell: Celica, ST185
Årsmodell: 91
PostOrt: Gävle
Land (Country): Sweden

Re: S: Celica GT4 -91, svensksåld 25000:-

Inlägg av KidC »

Såld..
Låst