att byta motor i en starlet -87

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Koppartaket
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 13:52:05
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1987

att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Koppartaket »

nybliven medlem på detta finfina toyotaforum och hugger som en mask direkt..

jag har som många andra lite bekymmer med choken på min starlet den fungerar fint nu på sommaren men dra så inni h-sicke med soppa när det blir kyligare ute

tankarna har gått åt ett motorbyte till en modernare motor för att slipp dessa bekymmer.. frågan lyder (troligtvis gissade ni rätt) Vilken motor lämpar sig bäst ihop en orginallådan? alternativt vilket motorpaket passar i en starlet med mins knussel? helst insprutare då.. :?:
Koppartaket
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 13:52:05
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1987

Re: att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Koppartaket »

hmm... verkar vara svårt att få svar på det här forumet.... ingen som vet om tex 104hk A-motorn går att knöka i med låda och hela köret?
Koppartaket
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 13:52:05
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1987

Re: att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Koppartaket »

kanske lättare med en bild på pärlan 8-)

Bild
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Bempa »

Vet inte om en A motor passar direkt på med lådan, men det finns ju moderna E motorer, det måste vara det allra enklaste
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Koppartaket
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 13:52:05
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1987

Re: att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Koppartaket »

Insprutare vore det bästa, har hittat en Corolla 92 med 104 hk, vet dock ej om den motorn passar utan för mycket krångel..
Bobis
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:03:26

Re: att byta motor i en starlet -87

Inlägg av Bobis »

4a med tillhörande låda går inte ner mellan rambenen, jag ställde dit en en gång...

Nån 4e eller vad dom hette är nog bra mycket smidigare, vet inte hur det är med 1.3l rollorna om det paketet går i eller kanske bara är lådan som är för stor??
Joel Boberg 070-720 94 20
Lexus IS200 'Miami BoomBox' - KW coilovers v3, AEZ Xylo 19", Ljud (JL Audio/Audison/Pioneer)
Corolla -74 KE20, vad har jag gett mig in på...
Skriv svar