ingen singnal till spridarna efter motorbyte. st165.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

ingen singnal till spridarna efter motorbyte. st165.

Inlägg av mats moren »

hejsan jag har fått lite problem med upstartningen av min nya motor jag har bytt på min celica st165 -88. motorn kommer fårn en likadan st165 års -88 jag prov starta den innan ja tog ur den ur den så vet att den funka. men ja bytte till en gti topp och tog bort spjälen imällan insug och topp.

nu till problemet jag får ingen singnal till spridarna. jag fårn fram pluss till spridarna men får ingen minus singnal.

som jag förstår de utav att kolla på koplingschemat så från den singnalen ifrån boxen. men den andra motorn strata ju så den borde fungera (har aldrig hört att en box brunit på en sån här bil) men vart får boxen singnal ifrån? är det bara från kamaxelpositions givaren som sitter i fördelaren? eller har den en vevaxel givare oxå? för ja hittar íngen på den andra motorn? eller har den nått slags spärr grej som stänger av singnalen till spridarna? typ ifall men inte har något vatten i motorn?

någon som har haft samma problem?

alla ider är bra! :D så de är bara att spåna på M.V.H Mats
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: ingen singnal till spridarna efter motorbyte. st165.

Inlägg av Gt-4 »

En snabb gissningar: Kan du glömt skruva fast jordkabeln på baksidan insuget?
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: ingen singnal till spridarna efter motorbyte. st165.

Inlägg av mats moren »

snabba svar brukar va dom bästa ;)

man kännar inte på att va snabb i alla lägen :p tack för hjälpen jävligt bra forum
Skriv svar