Olje hjälp

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Olje hjälp

Inlägg av robbes »

Nu är latmasken framme och jag skulle behöva hjälp med vilken olja jag skall ha i min toYota previa 2002 års modell 2,4 motor. Ja jag vet det står i instruktionsboken men jag orkar inte gå ner till bilen att kolla
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Olje hjälp

Inlägg av PierreW »

robbes skrev:Nu är latmasken framme och jag skulle behöva hjälp med vilken olja jag skall ha i min toYota previa 2002 års modell 2,4 motor. Ja jag vet det står i instruktionsboken men jag orkar inte gå ner till bilen att kolla
Handlar du av en seriös tillbehörs affär så har dom rekomendationstabeller vilken du bör ha. I stort sett funkar alla nya oljor av känt märke ;) Men Toyota använder till största delen Castrol helsyntet där dom inte har sin egen (TGMO) Toyota Genuine Motor Oil som egentligen är ESSO :geek:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Olje hjälp

Inlägg av robbes »

PierreW skrev:
robbes skrev:Nu är latmasken framme och jag skulle behöva hjälp med vilken olja jag skall ha i min toYota previa 2002 års modell 2,4 motor. Ja jag vet det står i instruktionsboken men jag orkar inte gå ner till bilen att kolla
Handlar du av en seriös tillbehörs affär så har dom rekomendationstabeller vilken du bör ha. I stort sett funkar alla nya oljor av känt märke ;) Men Toyota använder till största delen Castrol helsyntet där dom inte har sin egen (TGMO) Toyota Genuine Motor Oil som egentligen är ESSO :geek:
Tackar för det var mest det om helsyntet eller ej som jag var nyfiken på handlar på Swedol till största delen har alltid gjort det och är nöjd med deras oljor som tydligen är antingen mobil eller Okq8 beroende på kvalitet enligt uppgift
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Olje hjälp

Inlägg av Johannes Rydberg »

Man häller väl inte i nåt annat än helsyntet nuförtiden. Sen behöver man inte köpa fen dyraste.
Skriv svar