Byta lameller på en Starlet -85

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ZebMacahan
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 17 jun 2010, 20:33:25
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1985
PostOrt: Umeå

Byta lameller på en Starlet -85

Inlägg av ZebMacahan »

Hej!
Jag har en Starlet från 85 med den tvärställda 1,3-litersmotorn. Kopplingslamellerna är slitna på den, och då jag hade tänkt ha bilen då jag ska iväg på semester nästa helg och inte alls har råd att betala verkstaden flera tusen undrar jag om det finns någon vänlig själ här som skulle kunna hjälpa mig. Jag har aldrig företagit mig ett sånt projekt innan, och då jag inte har någon bra verkstadsplats att hålla till känner jag att det skulle kunna gå käpprätt åt pipan. Så finns det nån som har ett bra förslag eller ännu bättre, bor i Umeåtrakten och skulle ha lite för mycket tid över innan nästa helg får den personen gärna svara:)

Tack för mig! Mvh, Sebastian