Hållbarhet supra mk 3

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Hållbarhet supra mk 3

Inlägg av Larco »

Johannes Rydberg skrev: självklart måste man efterkyla även på vattenkylda turbos. men den är nog rätt varm ändå ;)
rätt vikositet är en självklarhet. det är högt flöde i mk3.

burkar vara volvo raggare som vill ha ``sladdbilar´´ verkar som jag hade rätt oxå. min uppfattning av dom suprona som jag haft ``mk3´´ så är dom trevliga med lite klumpig känsla.. det är en ganska stor gt bil. finns nog bättre bilar man kan sladda sönder.
Ja visst blir det varmt ändå men det lät inte som det var det du syftade på först ;)

Jo det är ju just en stor tung GTvagn. närmare 1700kg väger de väl med vissa variationer i originalutförande. Men de går att lätta. Vilket är just vad jag skulle rekomendera Timmy att lägga kraft på före allt annat i princip. Det är bland det bästa trim man kan tänka sig :) Fina hjulupphängningar har de också med dubbla A-armar som de allra flesta bilar vanligtvis inte har.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Hållbarhet supra mk 3

Inlägg av Johannes Rydberg »

mm upphängningen är riktig trevlig. Gillar verkligen det typen. .

Dom mk3 jag haft har faktiskt vägt över 1700kg 1740kg enligt reg bevis. Så det är rejäla vagnar.
Skriv svar