oljetråg infästning oljepluggen ...

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
olah46
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 21 mar 2011, 18:21:23
Bilmodell: avensis 05
Årsmodell: 0

oljetråg infästning oljepluggen ...

Inlägg av olah46 »

skulle byta olja på Avensis 1,8 -05 . Tog ut pluggen som vanligt ( ja jag vred på rätt håll ). kollade inte så noga på den men när jag skulle sätta tillbaka den så tar den inte. kollar på den och det ser ut som hela gänginfärstningen i tråget har kommit med och sitter som en mutter på pluggen .

vad göra ? Byta tråg ?? Vad kostar ett tråg ? hur gör man det ?
Micke2
Inlägg: 617
Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2013
PostOrt: Stockholm

Re: oljetråg infästning oljepluggen ...

Inlägg av Micke2 »

Hej.

Tråkigt.

Är det ett plåt tråg, så kostar det ca 1000kr inkl packning skulle jag tro.
Ett alutråg ca 1500kr.
Vissa har packning på tub.

Jag har dock ingen erfarenhet av Toyotatråg.

Men de jag haft ner har inte varit farligt med jobb. Om det går framvagnsbalkar nära under kan det bli krångligare. Jag tror att första delen av avgasröret ev måste bort på Avensis.

Annars är det de skruvar du ser underifrån. Det är troligen två st skruvar där motor och växellåda möts som inte syns underfrån. Brukar vara ett stödjärn och ett plåtskydd för svänghjulet där man får ta bort.
Jag skulle tro att ett byte på Toyota inte kostar skjortan.

Micke
Skriv svar