Problem med att strobba tändningen megasquirt
Postat: tis 28 aug 2012, 22:00:38
Hej!
Kör med ett MS2V3 hallgivare och två triggerpunkter på remskivan på veven
MSD6al tändförstärkare, spole från bosch och originalfördelare och tändkablar.
När jag ska strobba tändningen och ställer fast tändningen på 10 grader så går det bra att ställa in tändningen på tomgång, men direkt när jag gasar så rör sig tändningen 20-30 grader. Dock inget i tunerstudio (står 10 grader där konstant) utan bara på remskivan den ändras.
Jag har kört med bilen hela sommaren utan problem men brände kopplingen förra veckan och nu efter kopplingsbytet går det inte att låsa tändningen.. Jag har kollat alla kablar, flashat om boxen, ny mapp, mixtrat med alla tändinställningar jag hittat men den enda skillnaden det blir är att när jag sänker värdena i tabellen dwell battery så rör sig tändningen lite mindre när den är på fixed timing.
Någon som har några erfarenheter från detta?
MVH Jonatan
Kör med ett MS2V3 hallgivare och två triggerpunkter på remskivan på veven
MSD6al tändförstärkare, spole från bosch och originalfördelare och tändkablar.
När jag ska strobba tändningen och ställer fast tändningen på 10 grader så går det bra att ställa in tändningen på tomgång, men direkt när jag gasar så rör sig tändningen 20-30 grader. Dock inget i tunerstudio (står 10 grader där konstant) utan bara på remskivan den ändras.
Jag har kört med bilen hela sommaren utan problem men brände kopplingen förra veckan och nu efter kopplingsbytet går det inte att låsa tändningen.. Jag har kollat alla kablar, flashat om boxen, ny mapp, mixtrat med alla tändinställningar jag hittat men den enda skillnaden det blir är att när jag sänker värdena i tabellen dwell battery så rör sig tändningen lite mindre när den är på fixed timing.
Någon som har några erfarenheter från detta?
MVH Jonatan