St 162 VÄGHÅLLNING hur bra?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Iceman07
Inlägg: 200
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 09:09:27
Bilmodell: celica gt4
Årsmodell: 1988
PostOrt: hemse
Land (Country): sverige
Ort: hemse

Re: St 162 VÄGHÅLLNING hur bra?

Inlägg av Iceman07 »

Wipe skrev:
Iceman07 skrev:
Kommer till ön på måndag men bilen är inte klar ännu riktigt. Har hållit på och monterat större skivar i vinter. Är nästan klar. Men inte hunnit testa ännu. Men kommer vara på gotland i sommar så det blir nog ett par dagar på ringen.
Vem är du? Gotlänning? :)
japp hemsebo :) ......jag skrev lite till di på gotland racing forumet.......ok....hur stora? gjort nå mer me bromsarna annars?
Okej.
Behåller orginaloken men flyttar ut dom. Skivorna blir 288mm stora. Original är väl 265 eller nått sånt så det blir endel skillnad. Större får jag inte på med mina 15"-fälgar. Sen blir det bättre belägg. Hoppas det kommer funka bra. Inte hunnit testa ännu.
okej :) säg till när du ska upp o prova :) måste se din bil....
virre magnusson

Toyota Celica gt4 carlos sainz edition -92
Toyota Celica gt4 st165-88
Toyota Celica gti st162-86-88
Bmw 525i M paket-93 #såld#
Bmw 518i-95 #såld#
Suzuki Vitara JLX-92
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: St 162 VÄGHÅLLNING hur bra?

Inlägg av Larco »

Wipe skrev:
Iceman07 skrev:
Kommer till ön på måndag men bilen är inte klar ännu riktigt. Har hållit på och monterat större skivar i vinter. Är nästan klar. Men inte hunnit testa ännu. Men kommer vara på gotland i sommar så det blir nog ett par dagar på ringen.
Vem är du? Gotlänning? :)
japp hemsebo :) ......jag skrev lite till di på gotland racing forumet.......ok....hur stora? gjort nå mer me bromsarna annars?
Okej.
Behåller orginaloken men flyttar ut dom. Skivorna blir 288mm stora. Original är väl 265 eller nått sånt så det blir endel skillnad. Större får jag inte på med mina 15"-fälgar. Sen blir det bättre belägg. Hoppas det kommer funka bra. Inte hunnit testa ännu.
Låter ju inte helt dumt. Vad är det för 288mm skivor?
Originalet är väl 255mm ventilerade fram och 265 solida bak, tror jag...
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar