S: 5SGTE ca 500hk

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

Priset blir helt beronde på vad som följer med, inget säljs dock löst förrän motorn är såld.

I grova drag är det en 2,2l motor byggd på 5SFE block med HX35/40 turbo, Apexi sprut och vattenkyld IC.

Lägger upp en detaljerad spec inom kort.

Motorn sitter i bil och kan provköras.

Bild
Senast redigerad av Cyrix den tor 20 okt 2011, 11:10:09, redigerad totalt 1 gånger.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

5SFE -91 block med eftermonterad kolvkylning (från Mazda Miata)
5SFE vevaxel med vevtappar slipade till 3S diameter
5SFE -98 Oljepump,shimsad och 2 kuggar mindre drev
CP kolvar 8,5:1
Eagle vevstakar
ACL race lager
gen3 toppackning
ARP toppbultar
1mm oversize Ferrea Competition plus ventiler
Engle ventilfjädrar
HKS 264 graders kammar
Fidanza kamdrev
gen3 kamrem
3SGE ST162 insug
Specialbyggt grenrör, med turbon vänd åt andra hållet.
Holset HX35 turbo, uppgraderad med 60mm HX40 kompressorhjul
40mm wastegate
Molli 50mm dumpventil
AEM luftfilter
Stor vattenkyld IC
Vattenkylare till IC, passar på bilar med AC
Bosch vattenpump till IC
Oljefilterflyttare
Stor vattenkyld oljekylare
Stålomspunna oljeslangar
Bosch 1680cc spridare
Toppmatad fuelrail
dubbla Walbro soppapumpar
stålomspunna bränsleslangar
Aeromotive bränsletrycksregulator
Apexi Power FC med handkontroll
gen3 isnugstemp
GM 3 bars mapsensor
GM knacksensor
MSD 6A tändförstärkare
MSD Blaster 2 tändspole
MSD tändkablar
NGK BKR7E tändstift

Drivlina:
XTD 5,5kg svänghjul
RPS Max street 6 puckad koppling
gen3 växellåda
TRD lamelldiff
ATS drivknutar
Urethan motorfästen
Senast redigerad av Cyrix den tor 20 okt 2011, 14:43:10, redigerad totalt 1 gånger.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

En första priside: 60000:- monterat och klart i bil, då kan du köra hit din MR2 Gti och hämta den ett par veckor senare med 500hk.

Sen går givetvis priset nedåt beronde på vad man plockar bort.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av KelMer »

Jaha, du lägger ner helt med mr2:an? Tråkigt om det nu stämmer...

Trd lamelldiffen! var ska du ha för den?

Edit:Kom precis på att du kör med e153 lådan...
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

KelMer skrev:Jaha, du lägger ner helt med mr2:an? Tråkigt om det nu stämmer...
Ja, blir motorn såld, så blir det nog så. Annars så lär väl MR2an fixas på något mer eller mindre serisöst sätt till nästa år.
KelMer skrev: Trd lamelldiffen! var ska du ha för den?

Edit:Kom precis på att du kör med e153 lådan...
Blir motorn såld utan drivlina, så kan du ju köpa hela lådan med drivaxlar mm, men pris för det får man ju kolla på då i såna fall.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Henrik »

Börjar med ett skambud på 35k för motor utan växellåda osv. Så har ni andra nått att utgå från. Hoppas nån bjuder över (vore sjukt annars) så jag slipper köpa den och sen tvingas köpa en bil att sätta den i:)
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

Henrik skrev:Börjar med ett skambud på 35k för motor utan växellåda osv. Så har ni andra nått att utgå från. Hoppas nån bjuder över (vore sjukt annars) så jag slipper köpa den och sen tvingas köpa en bil att sätta den i:)
Haha, så kan du ha en nästan färdig Toyota igen, favorit i repris:)
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Cyrix »

Högsta budet hitills är då Salle med 35k för motor inklusive koppling, men utan IC systemet.

Ingen mer intresserad?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Inlägg av Henrik »

första

andra

tredje?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Låst