corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
simonsimon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 28 aug 2011, 20:31:54
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 1999

corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av simonsimon »

Hej. Jag undrar om det finns en uppgradering eller något sätt jag kan fixa en usb kontakt på min cd spelare? Om man kunde byta så att man fortfarande använder displayen som kombineras med bränsleåtgång och klocka mm
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av cheetah1 »

Tyvärr är det magert med det. Vill du ha displayen kvar är det lättast att koppla en FM-sändare till din spelare. Inte ens nya Toyota har USB, vad jag har sett, däremot har dom ju allt som oftast iPodintegrering numera, eller åtminståne en AUX-ingång.
simonsimon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 28 aug 2011, 20:31:54
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 1999

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av simonsimon »

cheetah1 skrev:Tyvärr är det magert med det. Vill du ha displayen kvar är det lättast att koppla en FM-sändare till din spelare. Inte ens nya Toyota har USB, vad jag har sett, däremot har dom ju allt som oftast iPodintegrering numera, eller åtminståne en AUX-ingång.
Går det att få in en aux ingång då? Det skulle räcka.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av cheetah1 »

Vet inte hur stereon ser ut i din bil, men 99 var det nog rätt magert med såna finesser är jag rädd. Har nåt i bakhuvudet om att det gick att göra på nån lite nyare Toyota, dock. Som sagt, FM-sändare är nog absolut enklast, om du får det att funka bra.

Annars bör det inte vara nåt problem att modifiera in en eftermarknadsstereo, men tyvärr tappar du ju färddatorn då, som du ju nämnde, det kanske sämsta med det är väl om man har utetemp i den, för det är riktigt användbart.
simonsimon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 28 aug 2011, 20:31:54
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 1999

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av simonsimon »

är det någon som vet hur bra en kasettadapter funkar? tänkte om jag kan byta min cd spelare mot en cd och kasettspelare.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-mus ... 2508.4877/
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av cheetah1 »

Men varför skulle du byta den mot en kasettbandare, då kan du väl lika gärna byta den mot en modern eftermarknadsstereo med aux och blåtand och USB och iPodintegrering och hela kittet?

Och har du testat FM-sändare som jag har nämnt nu två gånger, för det funkar nog betydligt bättre än såna där kasettadaptrar?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: corolla 99 byta cd-spelare mot en med usb?

Inlägg av Dale »

Vet du vad det är för modell av radio som sitter i? Vissa har anslutning för CD-växlare och då brukar det finnas eftermarknads adaptrar.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar