H: Mekhjälp runt Sthlm

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

H: Mekhjälp runt Sthlm

Inlägg av xtimmyx »

Då jag saknar både tillgång till någonstans att vara, nödvändiga verktyg, och i ärlighetens namn kunskap och erfarenheten också, så söker jag någon som skulle kunna hjälpa till med ett (förhoppningsvis) mindre ingrepp på min 1999 MX-5:a.

Hjullager fram skulle behöva bytas innan helgen. Man byter hela navet och som jag förstått det ska det vara en tämligen enkel procedur, och nytt nav är redan inhandlat.
Det är tydligen en 29-mutter den sitter med men hylsa kanske jag skulle kunna inhandla själv om det är vad det skulle hänga på.

Bilen är körbar så det är inga problem att få den till lämplig plats att vara på.

Hoppas det inte är för billigt men 500kr skulle jag kunna slanta upp för hjälp med navet.

Svara i tråden, skicka PM eller maila timmylundin@gmail.com

http://www.miata.net/garage/fronthub/index.html