Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
mini uppdate kommer mer inom kort på celican
Nya railen på väg i med 1700cc
Tilton 3-skivig med hydraliskt lager.
Nya railen på väg i med 1700cc
Tilton 3-skivig med hydraliskt lager.
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Härligt
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
in mappad med spridarna och pump laddar 1.7bar nu men skall koppla in laddtryckstyrning så jag kan ha mer kontroll på det
Det tråkiga nu är att jag måste byta låda för 3ans syncring är total skrot och fyrans växel låser sig ibland och tvåan har bvörjat skrapa nu med lite så st205 låda kommer nog i med moddad mellan diff så man kan få mer nytta av 4wdn sen lutar det lite åt att bänka bilen.
Det tråkiga nu är att jag måste byta låda för 3ans syncring är total skrot och fyrans växel låser sig ibland och tvåan har bvörjat skrapa nu med lite så st205 låda kommer nog i med moddad mellan diff så man kan få mer nytta av 4wdn sen lutar det lite åt att bänka bilen.
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Ser bra ut då måste hon gå fint nu?
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Nja hade förväntat mig mer utav snurran men har inte testat mot någon bil än eller tid så lite svårt att säga mer exakt .
Har varit uppe på 1.9bar nu med snurran och skulle nu i torsdags ställa launchen hårdare för start så sköt jag bort luckan till WG så jag kommer byta avgashus och lägga en extra svest på luckan på den nya. Men den kommer monteras när min bruksbil har fått ny turbo.. Har celican som bruksbil just nu
Har varit uppe på 1.9bar nu med snurran och skulle nu i torsdags ställa launchen hårdare för start så sköt jag bort luckan till WG så jag kommer byta avgashus och lägga en extra svest på luckan på den nya. Men den kommer monteras när min bruksbil har fått ny turbo.. Har celican som bruksbil just nu
-
- Inlägg: 336
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
- Bilmodell: Celica st205
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Ronneby
- Land (Country): Sweden
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Moddad mellan diff! På vilket sett ska du göra detta?
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
Tänkte först att byta oljan i den men struntar i det och gör den stum.Zerocool skrev:Moddad mellan diff! På vilket sett ska du göra detta?
-
- Inlägg: 336
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
- Bilmodell: Celica st205
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Ronneby
- Land (Country): Sweden
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
på vilket sätt ska du göra den stum? Svetsa?
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
japp svets eller poli fylla med 99 hårdhet
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge
åkte på att byta till st205 låda nu 3ans sync ville inte vara med så då blev det billigare att montera en st205 låda med en moddad mellan diff
Ryckte ur motorn i fredag´s
Och nu står den så här och väntar på växellåds olja
fixa annat små krafs samtidigt.
Kommer köra på dessa events med celican om det håller ihop om inget krånglar
KDR 201m
Moholm 402m
Lunda (Landracing) 402m
En låg elva eller hög tia måste gå nu om jag får ner 60ften
Ryckte ur motorn i fredag´s
Och nu står den så här och väntar på växellåds olja
fixa annat små krafs samtidigt.
Kommer köra på dessa events med celican om det håller ihop om inget krånglar
KDR 201m
Moholm 402m
Lunda (Landracing) 402m
En låg elva eller hög tia måste gå nu om jag får ner 60ften