Tips: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Altras
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 06:48:34
Bilmodell: Celica gt-four
Årsmodell: 1995

Tips: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Inlägg av Altras »

Vill ha tips på FMIC kit som fungerar till st205 om det finns.
Annars så är allt intressant vad gällande ritningar, matrialåtgång, IC storlek, mängd rör, slangar, klamer mm
Monterings tips

samma vad gällande oljekylare till motor och låda

tar gärna länkar på grejer

hur har ni gjort ni som gjort dessa mods saker att tänka på??
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Tipa: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Inlägg av Zerocool »

finns ju några som gjort detta på klubben så de är bara att kolla i projekttrådar.
Men jag köpte den största ic som jag tyckte jag fick plats med, sedan köpte jag rostfria avgasrör.
som jag sedan passade ihop, ska göra om de i framtiden till alu, men har för stunden ingen som jag vet svetsar i alu.
fick ta bort spolarvätskebehållaren för att få plats med rören, men går ju att dra de på andra sätt om man vill.
finns inga bra färdiga kit som är bra vad jag vet.
sedan oljekylare till lådan köpte jag bara en oljekylare sedan åkte jag in på hydroscand och pressade slangar.
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Altras
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 06:48:34
Bilmodell: Celica gt-four
Årsmodell: 1995

Re: Tipa: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Inlägg av Altras »

jag har ju sett att xspower har ett fmic kit till st205 men jag vet inte om det är nått att ha
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: Tipa: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Inlägg av mIkAeL »

Altras skrev:jag har ju sett att xspower har ett fmic kit till st205 men jag vet inte om det är nått att ha
Tror inte det är någon höjdare... känns väldigt universal...
Lättast är nog att klocka turbon så utloppet pekar neråt mot backen sedan dyka ner med svettsen själv...
Eller komma till Karlstad så hjälper vi dig...

Vi säljer en mocal thermostat adapter med utgångar som passar nere mellan filtret på st205orna så den är det ju att handla sen är det ju upp till dig om du kör med pressade slangar eller an och stålomspunnet.
Kylare kan vi även fixa till dig efter önskemål, både till motor och växelllådsolja...

//mikael
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
Altras
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 06:48:34
Bilmodell: Celica gt-four
Årsmodell: 1995

Re: Tipa: FMIC celica st205 oljekylar växelåda + motor

Inlägg av Altras »

mIkAeL skrev:
Altras skrev:jag har ju sett att xspower har ett fmic kit till st205 men jag vet inte om det är nått att ha
Tror inte det är någon höjdare... känns väldigt universal...
Lättast är nog att klocka turbon så utloppet pekar neråt mot backen sedan dyka ner med svettsen själv...
Eller komma till Karlstad så hjälper vi dig...

Vi säljer en mocal thermostat adapter med utgångar som passar nere mellan filtret på st205orna så den är det ju att handla sen är det ju upp till dig om du kör med pressade slangar eller an och stålomspunnet.
Kylare kan vi även fixa till dig efter önskemål, både till motor och växelllådsolja...

//mikael
Härligt. ska fundera lite som du kanske sett i min projekt tråd så har det ju hänt endel grejer jag måste fixa först
Skriv svar