Sida 1 av 3

pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 21:18:21
av Proberas
som topic lyder..vad ska man satsa på? Och vart finner man bra billiga?

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 21:50:00
av Impreza
Proberas skrev:som topic lyder..vad ska man satsa på? Och vart finner man bra billiga?
ja körde pys innan ja rev ner o började bygga om.
Testade med en dawes ja hade liggandes från subaru tiden men den funka dåligt på mr2an.. vette fasen varför ja trixade med den som fasen o gjord nya slangar o dyl.. original wastegateklocka har 2st vakuum anslutningar o detta gör antagligen så de blir helt kajko ....
men men .. kanske funkar för andra :D
Ja körde me pys iaf.. kosta inte änns hundralappen
/ Dennis

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 21:52:49
av Erkan
vad är dawes device?

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 21:53:55
av Proberas
Hade/har du också gen 3 motorn?

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 22:21:21
av Fnys

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tis 30 mar 2010, 22:29:28
av Erkan
Okej! tack för svaret Fnys!! :D

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tor 01 apr 2010, 17:49:11
av Impreza
Proberas skrev:Hade/har du också gen 3 motorn?

japp !
Kör pys de funkar o e billigt. ja satte min där befintliga solenoiden för laddtryck sitter dvs på inloppröret (underkant) Ser den underifrån. Låt kontakten sitta kvar bara ! vissa bilar (vet ej om toyotan e sån) kan ge felkoder och beté sig konstigt.
köpte den på 3barracing.com som finns länkad på ett tidigare inlägg..
/ Dennis

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: tor 08 apr 2010, 22:21:45
av Cyrix
Jag skulle nog snarare säga att "Dawes Device" ger mkt stabilare laddtryck, pysventil brukar bli ganska svajigt.

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: mån 12 apr 2010, 15:07:51
av Proberas
kopplade in en dawes device idag och även att jag skruvar ut skruven så mycket det går så går brytningen in vid ca 4000 rpm..hur ska man göra då?

Re: pysventil eller en dawes device?

Postat: mån 12 apr 2010, 21:41:46
av Impreza
Proberas skrev:kopplade in en dawes device idag och även att jag skruvar ut skruven så mycket det går så går brytningen in vid ca 4000 rpm..hur ska man göra då?

haha sa ju de ;)
Hade EXAKT samma fel. Skena iväg uppimot 1,6bar o precis vid 4k rpm fick ja fuelcut.
Den e helt knäpp på mr2 med original tryckklocka (wastegate) som sagt kör pys så funkar de ;)
Därimot funka den klockrent på imprezan ja hade men den har ju bara en anslutning på wastegaten.
/ Dennis