3s-gte gen1 st165 motor

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

3s-gte gen1 st165 motor

Inlägg av Martin J »

Tjabba! Behöver få tag i en motor till min GT-4 st165. Den motorn jag har nu är så pass skadad att jag vill byta istället för att renovera. Dels är det lathet, men mest med tanke på ekonomin. Vill ha tag i en komplett motor som inte är isärskruvad. Startmotor, generator, växellåda osv behövs inte, det har jag redan.

Har du en motor i bra skick till bra pris så skriv i tråden, skicka PM eller ring mig på 076-3132634 så får vi göra upp mer:) är inga problem att komma och hämta motorn.
Bor i Örebro.

MVH Martin Jönsson
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: 3s-gte gen1 st165 motor

Inlägg av Martin J »

Ingen som har en motor? Behöver ha en ganska akut. Sålde bruksbilen igår så måste få ordning på GT-4:an nu:)

MVH Martin
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: 3s-gte gen1 st165 motor

Inlägg av Gt-4 »

Hade tänkt skruva ihop den jag har men avsaknad av garage gör det svårt.
Tror jag har frågat förut men du får köpa den i delar om du vill, ingår även en helt ny packningssats! Finns i Ekshärad som är ca 20mil från dig.
2500:-
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: 3s-gte gen1 st165 motor

Inlägg av mortil »

170 psi per cylinder 43000 mile rev 3 3sgte engine removed from ST205 ,i removed the rocker and sump as i wanted to take a look inside to check if it was forged but turns out it wasnt its just a very good condition engine,£750

150 psi per cylinder rev 3 3SGTE engine with 87000 miles/km removed from st205,could be a mix of both not sure, £600


säljs på gt4oc.net dock vet ja inte va frakten från england blir. vet bara att killen som säljer dom är bra o ha göra med.
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: 3s-gte gen1 st165 motor

Inlägg av Martin J »

Har köpt en motor nu, tråd kan låsas. Tack!

MVH
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Låst