Det är frågan.
Ska byta hjullager på en 2001 Corolla, började med att beställa fel lager pga att jag inte plockat isär det gamla, visade sig vara modellen större till min.
Till lagret som var fel följde två packboxar med och låsring saxpinne, men till det andra fanns bara låsringen och saxpinne.
När jag pressade isär det gamla tyckte jag att jag såg rester av packboxar på båda sidor, kollat några youtube filmer som visar packboxar.
Någon som vet? Är det större lagret tätat? Men jag tycker det finns en stor risk vatten kommer ta sig in till splinsen på drivaxel utan en tätning.
Har letat men inte kunnat hitta nå packbox kit till detta
Va för övrigt en egen historia få ur skiten då låsringen blivit ett med spindeln, fick slipa bort den.
Packbox till hjullager vara eller icke vara??
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4857
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Packbox till hjullager vara eller icke vara??
Det finsn ju flera olika EPC-tjänster online, kolla en sprängskiss hur dte ska se ut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se