Hoppig bil.?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
popp
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 17 apr 2019, 20:31:55
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 14
PostOrt: halmstad

Re: Hoppig bil.?

Inlägg av popp »

Glenn skrev: tis 29 nov 2022, 21:25:28 Ja, hjul är ju min första tanke med, men eftersom dom var byta så.

Ett ganska bra verktyg att ha är en IR-termometer, då kan man direkt efter körning mäta på fälgcentrum på alla hjulen
och ofta ser man att ett är varmare, då är det läge att titta där, kan vara både lager och bromsar.


Finns billiga IR-termometrar att köpa både från asien direkt och på typ kjell&co.

Själv gillar jag min fluke som jag haft sen IR-termometrar var nåt exotiskt och dyrt på 90-talet :)
Yes dom är bytta till helt nya original plåt fälgar med helt nya friktionsdäck.

Det är samma fenomen på sommar fälgarna som är original med rätt dimission.

Ingen aning men dom här bilarna är kanske sådana men känns lite konstigt måste jag säga, :o

Det är en underbar bil förövrigt. :D

Känns likadant när man frikopplar och bara rullar fram ,känns mest i 45-50 och typ 65 km tycker vi.
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Hoppig bil.?

Inlägg av tobo »

Tänker ändå lite mot inre drivknutar. Kolla t.ex. vad som står här i svaret angående en Volvo V70. :roll:
https://drivknuten.se/faq/index/index/
Edit: Om inte annat kanske det går att ringa till den firman och höra om de har något tips..?
popp
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 17 apr 2019, 20:31:55
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 14
PostOrt: halmstad

Re: Hoppig bil.?

Inlägg av popp »

tobo skrev: lör 03 dec 2022, 17:56:58 Tänker ändå lite mot inre drivknutar. Kolla t.ex. vad som står här i svaret angående en Volvo V70. :roll:
https://drivknuten.se/faq/index/index/
Edit: Om inte annat kanske det går att ringa till den firman och höra om de har något tips..?

Det är väl min tanke med att det är. :lol:

Men hur ska man kolla om det verkligen är det?

Ska ner till Toyota i veckan och prata med dom och se vad dom har för ide till detta. :D
Skriv svar