Oljud torkare Auris 2017 1,2

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Oljud torkare Auris 2017 1,2

Inlägg av no-one-else »

1 april(!) la jag på aquapeel glasbehandling samt monterade nya Bosch Aero twin torkare. Men tyvärr blev det ett irriterande ljud när torkarna vänder tillbaka mot höger och nederdelen på förarsidan fladdrar till vid vändningen. Bifogar en film på eländet. Vad kan jag göra åt detta? Svärsonen säger att jag ska ta bort glasbehandlingen så blir det tyst, och han är utbildad bilmekare.
Bilagor
Torkarna.png
Torkarna.png (533 Bytes) Visad 595 gånger
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Re: Oljud torkare Auris 2017 1,2

Inlägg av no-one-else »

Filmen verkar inte funka. Men ni kanske förstår ändå?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Oljud torkare Auris 2017 1,2

Inlägg av Glenn »

Är lederna i torkararmarna uppsmorda ? för kärvar dom kan man råka ut för sånt där, troligen för att det blir fel tryck mot rutan.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar