S: Corolla KE70 Wagon

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Klysna
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 31 aug 2022, 14:23:14
Bilmodell: Corolla KE70 Wagon
Årsmodell: 86
PostOrt: Ervalla
Land (Country): Sverige

S: Corolla KE70 Wagon

Inlägg av Klysna »

Årsmodell: 1986
15.959 mil
Från 1986 till 1998 ägdes bilen av Televerket. Jag köpte bilen 1998 och körde med den t o m 2002. Sedan har den varit avställd och jag har startat upp den några gånger om året. Vintertid har den förvarats inomhus.
När jag startade upp bilen nu i helgen så stannade den efter någon minut och all el förutom varningsblinkern är ur funktion. På den tråkiga sidan finns också att värmeväxlaren i kupén läcker och är bortkopplad. Karossmässigt finns naturligtvis lite rost här och där men jag har sett betydligt rostigare KE70. Finns ett vinande ljud i växellådan utom på fyrans växel.
Bilen har fabriksny kylare, generator och främre stötfångare.
Bilder kan mejlas.
Pris: 12.000kr eller bättre bud.
Finns ca 2,5 mil norr om Örebro.
Bilagor
4.JPG
4.JPG (510.94 KiB) Visad 1887 gånger
3.JPG
3.JPG (660.88 KiB) Visad 1887 gånger
2.JPG
2.JPG (614.01 KiB) Visad 1887 gånger
1.JPG
1.JPG (628.34 KiB) Visad 1887 gånger