Går ej låsa upp elektroniskt varken med nyckel eller knapp i förardörren (Yaris Verso 2005). Helt död också.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
evaf
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 29 aug 2022, 17:06:12
Bilmodell: Toyota Yaris Verso
Årsmodell: 2005
PostOrt: Älvsjö

Går ej låsa upp elektroniskt varken med nyckel eller knapp i förardörren (Yaris Verso 2005). Helt död också.

Inlägg av evaf »

Har en Yaris Verso 2005 som gått som en klocka sedan jag köpte den i januari i år. Det har dock ibland varit problem att låsa/låsa upp dörrarna med knapparna på nyckeln, men det har alltid funkat med knappen på insidan av förardörren.

Nu är den dock helt död, händer inget alls när jag vrider om nyckeln. Har bytt batteri i nyckeln och även testat med en annan nyckel.

Har inte haft problem att starta förut.

Med min försäkring medföljer en appamoj som man kopplar in i OBD2-porten (se denna sida längst ner https://www.www2.paydrive.se/uppkopplad-bil). Den där mojängen läser ut data från bilen till en app och enligt den så är det inget fel på batteriet. Den anger också att bilen står exakt där den står och att den har stått där i 5 dagar. Det verkar alltså som att det går få kontakt med den där prylen (vet dock ej om det kan vara gamla data som den lagrat).

Har aldrig fått nån batterivarning från appen (det står battery level normal) och det verkar konstigt att ett batteri skulle ladda ur på 5 dagar när det är varmt. Brukar aldrig slå på några lampor utan bara köra med det automatiska ljuset.

Men är det ändå troligast att det är batteriet, eller kan det vara nåt annat fel?

Edit: Har nu testat med startkablar, händet fortfarande ingenting alls när jag vrider om nyckeln. Varningsblinkers går ej igång heller.