Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
ToniRadanov
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 12 aug 2022, 14:53:21
Bilmodell: GR Yaris
Årsmodell: 2022
PostOrt: Åmål
Land (Country): Sverige

Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av ToniRadanov »

Tjenare!

15 år sedan jag senast hängde på toyotaforumet, tror jag nog...Det var iaf då pärlan slocknade för gott (min förstabil, medelrööten st162a) men nu blev man nyligen Toyotaägare ännu en gång och till min förvåning ser jag minsann iaf en person jag minns från förr här på det uppdaterade forumet. Iaf för oss som inte besökt det på några decennier. Finns säkert fler kvar! Kuriosa: Har kvar ett mail från Mike från gamla forumet innehållandes en bild på en orange st165 som på den tiden var mitt 19-åriga jags drömbil, daterat 2005 och fortfarande i min inkorg. Hans egen svarta st165 var ju trevlig när det nalkades klubbträff i Jönköping 2005!

Jag körde en 2004 MR2 mellan Toyotorna också, världens mest underskattade bil! Undrar vart den hamnat nu på senare år... Vore kul om ägaren var medlem men det är föga troligt. (Alla vet att årsmodellerna som ej såldes i Sverige är de bra MR2orna, 2004-2007, pga mekaniska skillnader mot 00-03) ;) Kan starkt rekommendera en MR2 2000+, helst 2004+, om man uppskattar mekanisk känsla utan lull! Mittomotor gör allt bättre. Saknar den bilen!

Glenn, din rackare! Fortfarande åkandes i den svarta ST205an? :D Fränt.

Ville bara säga hej! Hej! :lol:
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1618
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Neblade »

Hej Toni! :wave:

Minns inte om vi träffats någon gång? Men jag känner åtminstone igen ditt namn!
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Glenn »

ToniRadanov skrev: fre 12 aug 2022, 15:03:33
Glenn, din rackare! Fortfarande åkandes i den svarta ST205an? :D Fränt.
Haha, åkandes, tyvärr inte, den har stått i garaget sen 2014-12-14 dessvärre :( ..fast jag har den ju iaf kvar.

Det är tyvärr nåt hål på avgasystemet (troligen flexröret) så jag kunde inte besiktiga och så köpte jag hus, och blev pappa och ja.. den har blivit ståendes.

Planen är väl iofs att få igång den nån dag, men då ska man ju fixa avgassystemet först, och kamremen borde bytas och allt blev jobbigt :)


Välkommen tillbaka iaf :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
ToniRadanov
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 12 aug 2022, 14:53:21
Bilmodell: GR Yaris
Årsmodell: 2022
PostOrt: Åmål
Land (Country): Sverige

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av ToniRadanov »

Neblade skrev: sön 14 aug 2022, 21:56:24 Hej Toni! :wave:

Minns inte om vi träffats någon gång? Men jag känner åtminstone igen ditt namn!

Du körde en MR2 va? Är nog det enda jag minns, hurvida turbo eller minns jag icke!
Om du var i Jönköping för grill-och-kväll-häng på en större parkering (har noll koll på plats och namn) så har vi träffats! Är nog enda formella "riktiga" träffen jag var på vid sidan av mindre tillställningar.

Minns också hur min kumpan som åkte med i sin röda MR2 91 gjorde en extremt lyckosam 360 ur en rondell utan att slå i någon fälg då rondellen hade trottroarkant-refuger längs körfältskanterna, phuuuuuuuu! Fnissade mest bakom honom i min rostsvarta pärla.

Är åxå extremt ledsen över att inte kunna återbruka Celicans regnummer varken på min MR Spyder eller GR Yarisen nu då den står på någon endurohoj som inte varit i trafik på 10 år :( Saknar min OXD222, skulle ju gå full circle såhär på äldre dar!


Glenn: Är du ett ynka avgasläckage från trafik alltså? det låter ju inte HELT omöjligt att stävja upp, hallå! Hahaha kunde varit tusen värre grejer som stog i vägen! Eller planerar du att sälja den i originalskick för någon miljon om 20 år? ;)
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1618
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Neblade »

ToniRadanov skrev: sön 21 aug 2022, 06:02:28 Du körde en MR2 va? Är nog det enda jag minns, hurvida turbo eller minns jag icke!
Om du var i Jönköping för grill-och-kväll-häng på en större parkering (har noll koll på plats och namn) så har vi träffats! Är nog enda formella "riktiga" träffen jag var på vid sidan av mindre tillställningar.
Hmm... Jönköping? Elmia mässan ställde vi ju ut på 2010, men då körde jag nog en Volvo 740 ner, :roll: .
Min Mr2 köpte jag inte förrän 2013 tror jag. Ester var precis klar med sin Celica ST och Cyrix ställde ut sin MR2.
Jag har väl varit i Jönköping några fler gånger såklart, men jag vet inte om vi haft något officiellt i TCS-regi där.
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Glenn »

ToniRadanov skrev: sön 21 aug 2022, 06:02:28 Glenn: Är du ett ynka avgasläckage från trafik alltså? det låter ju inte HELT omöjligt att stävja upp, hallå! Hahaha kunde varit tusen värre grejer som stog i vägen! Eller planerar du att sälja den i originalskick för någon miljon om 20 år? ;)
Det är nog det enda som hindrar en besiktning, möjligen om bromarna behöver ses över efter så lång tid, men den har stått i varmgarage och jag puttar på den lite ibland när den är ivägen så det är nog lugnt.

Det handlar väl mer om att jag har 7 bilar och 3 motorcyklar och den hamnar ganska långt ner på priolistan mest hela tiden.

Priserna på dessa verkar iofs gå upp hela tiden, speciellt i originalskick (som min nästan är), så man kanske ska se den som en pensionsförsäkring :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Glenn »

Neblade skrev: sön 21 aug 2022, 11:14:55
Min Mr2 köpte jag inte förrän 2013 tror jag. Ester var precis klar med sin Celica ST och Cyrix ställde ut sin MR2.
Jag har väl varit i Jönköping några fler gånger såklart, men jag vet inte om vi haft något officiellt i TCS-regi där.
Hennes Celica eSTer menar du :D

Det måste varit precis vid ålandskryssningen då ?

..Som f.ö var en väldigt trevlig kryssning, minns när dale kom med jäger och bjöd till hela bordet och "ungdomarna" inte ville ha, så jag fick dricka flera stycken för att dom inte skulle gå till spillo :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1618
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Neblade »

Glenn skrev: mån 22 aug 2022, 17:45:56 Hennes Celica eSTer menar du :D

Det måste varit precis vid ålandskryssningen då ?

..Som f.ö var en väldigt trevlig kryssning, minns när dale kom med jäger och bjöd till hela bordet och "ungdomarna" inte ville ha, så jag fick dricka flera stycken för att dom inte skulle gå till spillo :)
Ja, det var en trevlig kryssning. :) Fördelen med en båt, till skillnad för på stan är ju att man även om man tappade bort varandra ibland så hittade man på dem igen. På en utekväll i Stockholm hade man ju tappat bort varandra och aldrig mer setts, typ. :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Gamla Toyotaclubswedens (2004-2007)

Inlägg av Glenn »

Jo det är en fördel, men jag minns vi var ute på en "sväng" i stan också en gång som blev jäkligt lyckad.

Vi började på T.G.I.F tror jag, och drog sen vidare.

Det var första gången jag träffade Andreas/supraboy (med flickvän) vet jag för vi råkade stå precis brevid varann och vänta på folket utanför, utan att veta vem den andra var :)

Jag hittade ju mina bilder från den där kryssningen för några år sedan, har länge tänkt lägga upp dom bara för att.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar