IGT signal till coil on plugs?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Ceasar
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 07 dec 2016, 01:07:12
Bilmodell: Toyota Carina Ta47 & ta62
Årsmodell: 80
PostOrt: 97754
Land (Country): Sverige

IGT signal till coil on plugs?

Inlägg av Ceasar »

Hej! har stött på ett problem jag inte riktigt vet hur jag ska göra på?

Håller på att byta ut min fördelar mot Coil on plugs, via den här metoden : https://www.club4ag.com/forums/viewtopic.php?t=206

Det borde funka på samma sätt och har "hakat" in på IGT signalen till fördelaren. Jag får motorn att köra via fördelaren och har då satt i andra tändstift i Coil on plugsen och lagt dem mot motorblocket.

Så fort jag har två coils inkopplade så funkar det, jag får fin gnista och kan köra motorn om jag sätter in dem istället för de två vanliga tändkablarna.
MEN så fort jag sätter in den tredje coilen eller alla fyra så får jag inte gnista på någon.

Jag har prövat att rotera alla coils samt alla kontakter till coilsen och fått samma resultat, två funkar men inte mer?
Så tänkte att de va för att de saknade spänning så kopplade även alla coils separat till batteriet men gav inte bättre resultat.

Detta bör innebära att det är IGT signalen som inte funkar som den ska? men varför skulle de funka på två men inte fler?

Så förvirrad... så all hjälp/tips vore guld värt.

Mvh Julius