Batterilampa lyser och styrningen är tung

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jonol
Inlägg: 39
Blev medlem: tor 02 mar 2017, 07:52:03
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 2001
PostOrt: Frösön

Re: Batterilampa lyser och styrningen är tung

Inlägg av jonol »

Hej
Nu är multiremmen bytt och allt funkar bra, tack för alla svar.
Johnny
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Batterilampa lyser och styrningen är tung

Inlägg av Glenn »

cheetah1 skrev: mån 10 feb 2020, 18:49:16 Det är också att anse som fullkomligt livsfarligt att köra en bil med hydrauliskt servo om servopumpen inte går, eftersom du mer eller mindre måste pressa runt servooljan för hand runt i systemet, och därmed gör styrningen i många fall mycket tyngre än en gammal snäckväxelstyrning.
Njae ?

Snäckväxel är ju en sak, det är gammalt junk, men det finns ju kuggstångsstyrningar utan servo, och så värst mycket tyngre går det ju inte med en som har servo som inte funkar, möjligen har man en annan utväxling.


TS: Kanon, där hade du tur att inget annat pajade :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Batterilampa lyser och styrningen är tung

Inlägg av cheetah1 »

En kuggstångsväxel med hydrauliskt servo där servot är ur funktion innebär att du får trycka hela hydraulsystemet framför dig när du vrider på ratten.

Med det sagt är elservon oftast ännu värre, där får man driva en växellåda och en elmotor från fel ände när man vrider på ratten.
Skriv svar