Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
eftersom en annan bekant la upp sin tråd här så tänker inte jag vara sämre. Hade förut på Supra forumet sen garaget.org vilket jag inte är helt nöjd med. lägger en länk men kommer uppdatera här löpande.
Har nyligen fått min maxxecu Race så ska börja plugga in den snarast
Välkommen
Ska bli kul att följa, har sådan sjuk fetisch för Toyotas 80 och 90 tals bilar så hamnar i brutal självsvägning när det kommer upp nya projekt på forumet
Kollade tråden på garaget och du har en hög nivå på ditt byggande
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Bempa skrev: ↑ons 06 dec 2017, 20:35:15
Välkommen
Ska bli kul att följa, har sådan sjuk fetisch för Toyotas 80 och 90 tals bilar så hamnar i brutal självsvägning när det kommer upp nya projekt på forumet
Kollade tråden på garaget och du har en hög nivå på ditt byggande
ja det är nåt speciellt med den stilen. jag har velat ha en mk3 i säkert 20 år snart. så jag är sjukt nöjd att smyga runt den hemma. har två småbarn så har lite mindre tid än jag hade velat men väljer att ta det lugnt å fint istället. det är ingen brådska
Glenn skrev: ↑ons 06 dec 2017, 22:33:31
Jag gillar också mkIII'an, var bra nära att jag köpte en mkIII turbo när jag bytte bil från min St165, men sen blev det en ST205 istället
Dom verkar ju varit nere och vänt också, dom få som rä till salu verkar rät dyra jämfört med förr.
jag tror absolut att de kommer bli dyrare igen, många har ju krockats eller rostat sönder så den blir bara mer och mer ovanlig.
Glenn skrev: ↑ons 06 dec 2017, 22:33:31
Jag gillar också mkIII'an, var bra nära att jag köpte en mkIII turbo när jag bytte bil från min St165, men sen blev det en ST205 istället
Dom verkar ju varit nere och vänt också, dom få som rä till salu verkar rät dyra jämfört med förr.
jag tror absolut att de kommer bli dyrare igen, många har ju krockats eller rostat sönder så den blir bara mer och mer ovanlig.
Dessutom börjar det bli populärt att renovera japanska prestanda bilar
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
En sak jag inte gillar just nu. Jag tyckte att jag hade tänkt på allt när jag började dra el systemet men sen tillkommer det små saker och nu går det onödigt många kablar på vissa ställen. Enda fördelen är att man har ett ställe att förbättra i framtiden sen.
lampor och andra förbrukare spelar egentligen ingen roll för batteriet, dessa drivs ju av generatorn, batteriet dimensioneras i princip enbart för startmotorn.
Om man vill betala för det finns det ju mindre batterier rent fysiskt med samma kapacitet som större, och kör du inte på vintern kan du nog klara dej med betydligt klenare och därmed mindre batteri. Betteristorleken är ju dimensionerad för "worst case", alltså den där vinterdagen då bilen stått i nån vecka..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:lampor och andra förbrukare spelar egentligen ingen roll för batteriet, dessa drivs ju av generatorn, batteriet dimensioneras i princip enbart för startmotorn.
Om man vill betala för det finns det ju mindre batterier rent fysiskt med samma kapacitet som större, och kör du inte på vintern kan du nog klara dej med betydligt klenare och därmed mindre batteri. Betteristorleken är ju dimensionerad för "worst case", alltså den där vinterdagen då bilen stått i nån vecka..