Har funderingar på att lacka dekorrampen på bilen svart men kan verkligen inte bestämma mig för vilket som är snyggast.
Rösta gärna och om ni vill, motivera er röst
Färg på dekorramp
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Färg på dekorramp
Vit.
Mycket mer stilrent...och passa på att lacka raiserblocken till vingen vit när du ändå håller på
Mycket mer stilrent...och passa på att lacka raiserblocken till vingen vit när du ändå håller på
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Färg på dekorramp
Tackar för respons!Rastaman skrev:Vit.
Mycket mer stilrent...och passa på att lacka raiserblocken till vingen vit när du ändå håller på
Bilen på bilden är inte min och har 96:ans "facelift-vinge" med tre fästen istället och den är helt vit... detta kanske stärker ditt tycke ännu mer då?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Färg på dekorramp
Jag tycker det ser konstigt ut när den delen som sticker ner också blir svart då.
Det där är ju f.ö en JDM-ramp, du har väl en europavariant ?
Jag har en av varje men kör med europaversionen mest för att man behöver en brutalt stor skylthållare för att täcka hålen i JDM-versionen
Det där är ju f.ö en JDM-ramp, du har väl en europavariant ?
Jag har en av varje men kör med europaversionen mest för att man behöver en brutalt stor skylthållare för att täcka hålen i JDM-versionen
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Färg på dekorramp
Det stämmer.Glenn skrev:Jag tycker det ser konstigt ut när den delen som sticker ner också blir svart då.
Det där är ju f.ö en JDM-ramp, du har väl en europavariant ?
Jag har en av varje men kör med europaversionen mest för att man behöver en brutalt stor skylthållare för att täcka hålen i JDM-versionen
Jag har jagat efter en JDM-ramp då jag vill ha liten skylt bak +att det är hål i den vilket hade gjort det enklare när jag skulle peta igenom alla kablarna för parkeringssensorerna men nu får det vara som det är
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Färg på dekorramp
Var inne och kollade i din projektråd efter bilder på din bil...lacka dekorrampen vit, och skaffa en sån vinge som är på bilderna i denna tråden med vita raiserblocks
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Färg på dekorramp
...och GT-FOUR texten i raiserblocken till vingen ska vara i svart?Rastaman skrev:Var inne och kollade i din projektråd efter bilder på din bil...lacka dekorrampen vit, och skaffa en sån vinge som är på bilderna i denna tråden med vita raiserblocks
Gillar din smak och har sakta börjat tänka om
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Färg på dekorramp
Det som är lite trist är ju att hålbilden är annorlunda om man har faceliftvingen, så ska man byta till den gamla typen av vinge (med raiserblocks då vanligen, utan är den ju betydligt fulare än faceliftvingen IMHO) så får man en del jobb att fylla igen hål och borra nya.
För länge sen hittade jag nån som sålde en hel ST202-baklucka från faceliftade modellen (alltså inklusive högt bromsljus men helt utan hål för vinge) billigt som jag funderade på att köpa just för att kunna välja vinge, men efterssom det är jävligt bökigt och dyrt att frakta bakluckor så sket jag in det ..Dessutom ska väl faceliftvingen vara bättre än den gamla också så..
..Det finns ju f.ö nån som har tillverkat raiserblock för faceliftvingen som lyfter upp den en bit (inte lika extremt dock), men det tycker jag mest ser konstigt ut.
För länge sen hittade jag nån som sålde en hel ST202-baklucka från faceliftade modellen (alltså inklusive högt bromsljus men helt utan hål för vinge) billigt som jag funderade på att köpa just för att kunna välja vinge, men efterssom det är jävligt bökigt och dyrt att frakta bakluckor så sket jag in det ..Dessutom ska väl faceliftvingen vara bättre än den gamla också så..
..Det finns ju f.ö nån som har tillverkat raiserblock för faceliftvingen som lyfter upp den en bit (inte lika extremt dock), men det tycker jag mest ser konstigt ut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se