Flerspårsrem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
corollaalways
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 apr 2013, 12:54:00
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 0

Flerspårsrem

Inlägg av corollaalways »

3ZZ-FE 1,6: Såg så enkelt ut att få dit "Gates 6PK1840" som det ska vara med Ac, För KORT! Måste man rensa ur samtliga 6 spår så den går helt ner? Tackar på förhand
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Flerspårsrem

Inlägg av cheetah1 »

Hur gör du för att montera den då? Får du ner spännrullen helt? När jag gjorde det på mammas 1AZ-FSE fick jag ta en hylsa på ett fast skaft, och sen förlänga med ett två meter långt järnrör för att kunna få tillräckligt med kraft för att trycka ner spännrullen. Det gick förstås inte att göra själv, så pappa fick stå och hålla i röret medan jag körde ner armarna och såg till att den låg på rätt ställe. Det var mycket svårare än jag trodde.
Skriv svar