Celica st165 -88 motor byte
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: sön 13 nov 2011, 15:33:11
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Sverige
Celica st165 -88 motor byte
Projektet har pågått nu i 10år
köpte den av en här på forumet
körde den hem 120mil
och fick motorras
tog ut motorn och tänkte renovera
sen hände inget på 6 år
hittade då en annan motor
monterade den in i bilen sen tog orken slut igen
Nu igår så fick jag ny energi
kopplade lite kablar och slangar och satt i batteri
Fick nu höra att motorn åtminstone går runt
Ska ta några natt pass å försöka få in kylare och annan turbo och grenrör
får se om jag minns hur allt skulle sitta nu :/
köpte den av en här på forumet
körde den hem 120mil
och fick motorras
tog ut motorn och tänkte renovera
sen hände inget på 6 år
hittade då en annan motor
monterade den in i bilen sen tog orken slut igen
Nu igår så fick jag ny energi
kopplade lite kablar och slangar och satt i batteri
Fick nu höra att motorn åtminstone går runt
Ska ta några natt pass å försöka få in kylare och annan turbo och grenrör
får se om jag minns hur allt skulle sitta nu :/
- Bilagor
-
- Nya fälgar
- 208687_18226994680_2753_n.jpg (62.44 KiB) Visad 9226 gånger
-
- Nya klister märken
- 197887_18226954680_5405_n.jpg (80.32 KiB) Visad 9226 gånger
-
- Just ny köpt
- 206767_18226949680_4734_n.jpg (76.13 KiB) Visad 9226 gånger
Senast redigerad av gargn den ons 02 apr 2014, 12:07:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Celica st165 -88 motorbyte inget puts eller trim
Härligt med ny energi och en nytändning
Det vore roligare om du skrev "ingen puts eller trim till en början i alla fall"... så du inte utesluter det helt.
Hoppas det går bra med bytet. Annars är det nog inga problem att fråga här då vi har en del st165-projekt och även många kunniga på den modellen.
Det vore roligare om du skrev "ingen puts eller trim till en början i alla fall"... så du inte utesluter det helt.
Hoppas det går bra med bytet. Annars är det nog inga problem att fråga här då vi har en del st165-projekt och även många kunniga på den modellen.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: sön 13 nov 2011, 15:33:11
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Sverige
Re: Celica st165 -88 motor byte
Ändrade titel nu
- Bilagor
-
- Så såg det ut då jag försökte få ut motorn uppåt :-P
Det gick bättre senare då jag tog den neråt - IMG_84642467575027.jpeg (79.24 KiB) Visad 9219 gånger
- Så såg det ut då jag försökte få ut motorn uppåt :-P
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Celica st165 -88 motor byte
Ah, den där bilen känner jag igen.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: sön 13 nov 2011, 15:33:11
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Sverige
Re: Celica st165 -88 motor byte
Kommer som sagt inte ihåg vem jag köpte den av kanske du vet
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica st165 -88 motor byte
Zpider.
Det känns som om den där bilen hade lite roliga uppdateringar.
Det känns som om den där bilen hade lite roliga uppdateringar.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: sön 13 nov 2011, 15:33:11
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Sverige
Re: Celica st165 -88 motor byte
Nu är det som sagt 10 år sen men om jag inte minns fel så skulle de va:
Annan turbo ev en supra
hade fixat med laddtrycket
lite pulverlack
har slitsade bromsskivor
jag har bytt koppling till en 6puckar spec
sen kommer jag inte ihåg om de va någeot mer fixat
Annan turbo ev en supra
hade fixat med laddtrycket
lite pulverlack
har slitsade bromsskivor
jag har bytt koppling till en 6puckar spec
sen kommer jag inte ihåg om de va någeot mer fixat
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica st165 -88 motor byte
Jag tror inte den motorn soms att i var så väldigt ändrad, typ det ovan, men leffe (zpider alltså) byggde ju en mycket roligare motor i garaget som nog aldrig hann komma i bilen, tror han sålde den ungefär när den var klar.
Borde vara coatat grenrör och custombyggt avgas också om jag minns rätt, och så gjorde han egna bussningar i hjulupphängningen och diffupphängningen också, tror dom hann hamna på bilen.
Borde vara coatat grenrör och custombyggt avgas också om jag minns rätt, och så gjorde han egna bussningar i hjulupphängningen och diffupphängningen också, tror dom hann hamna på bilen.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: sön 13 nov 2011, 15:33:11
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Sverige
Re: Celica st165 -88 motor byte
Va ute ikväll och kopplade lite
Och blev lite osäker på vad det är för slang
Är de vakuum som man kan ta från vart som?
Och blev lite osäker på vad det är för slang
Är de vakuum som man kan ta från vart som?
- Bilagor
-
- IMG_20140404_112930.jpg (143.68 KiB) Visad 9152 gånger
-
- Notera 10års damm på rutan ;)
- IMG_20140404_112948.jpg (98.96 KiB) Visad 9152 gånger
- 3000-g
- Pay User
- Inlägg: 33
- Blev medlem: fre 01 jun 2012, 21:47:27
- Bilmodell: Celica st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Falun
- Land (Country): Sverige
- Ort: vika_falun
Re: Celica st165 -88 motor byte
Hej!
Roligt att du sätter fart på en till 165:a! Den slangen går till en blå vakuumventil (temperaturreglerande) som sitter under anslutningen till övre kylarslangen på topplocket. Hoppas du förstår vad jag menar....
Roligt att du sätter fart på en till 165:a! Den slangen går till en blå vakuumventil (temperaturreglerande) som sitter under anslutningen till övre kylarslangen på topplocket. Hoppas du förstår vad jag menar....