Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Tack!

Men, Är de inte lite märkligt att CC måttet är mindre än anläggningsytan?
Är det anläggningsytan av lamellen du menar?
Showiit
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 31 okt 2013, 21:40:08
Bilmodell: Mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Sunhultsbrunn
Land (Country): Sverige
Ort: Sunhultsbrunn

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Showiit »

Nej för stiften sitter ju i en triangel lätt förklarat så de blir ju kortare när man mäter mellan två stycken bara. Yes det är för lamellen!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Ah, de förklarar saken.

Men om du mäter bulthålen då? Om du skapar en cirkel för bulthålen och mäter där.
Tack för hjälpen
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Tjockleken, Från anläggningsytan mot veven till slitytan mot lamellen. Vad är de för mått där?
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Pipedreams »

Måste säga att os gikenkopplingen är riktigt trevlig. Lättrampad som original och efter lite inkörning så är den nu mer lättkörd än en fyrpuckad sinter.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Jo, det tror jag säkert.
Betvivlar inte Gikens förträfflighet egentligen.
Gett mig fan på att jag ska få till så Sachskopplingen funkar.
Och håller även på med en leverantör att dom ska anpassa en CrMo svänghjul för Sachs 765 tryckplattan.
Om det blir av kommer den lösningen finnas sen för alla som vill köra en BILLIG och bra koppling som håller för 1000hp.
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Nu har bilen fått stå i skamvrån sedan Mantorp. Så ikväll ska jag festa till det med lite konbana.
Mest för att de är kul att leka lite. och jag får ett helt flygfält för mig själv ;)

Känns inte som de kommer bli några rekordtider direkt. Mest en dyrare däcksnota!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Ett par ord summerar hela kvällen
"helt okörbar" !! =)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Rastaman »

Samma bana som det kördes småländska slalomcupen på idag eller?

Kan inte tänka mig något annat än att din bil skulle vara totalt okörbar på en liten konbana :)
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE

Inlägg av Toyspeed »

Nja, de vet jag inte om det va samma bana.
Om inte Smålandscupen gick på gamla Uråsa Flygfält.
Det va Växjö Sportvagnsklubb som hade hyrt fältet på lördagen.
Så jag va med och satte upp banan och provade den ett par vändor.

Vi byggde upp banan för att få lite mer "ban-inspirerad" konbana. Med lite större snabbare svängar och lite tightare slalomkonor m,m
Och det kan väl sägas att den agerade bättre på dom tighta delarna än dom mer öppna.
Mestadels för att jag inte kunde köra kanske! Hahaha
Gick rakt ut i gräset nånstans 150-160km/h. Det är svårkontrollerat även i stora kurvor när de räcker man går på gas på 4:an och den ändå drar ut röven direkt.

Men så är kanske inte 10år gamla Falken 225x35x18 det bästa banvapnet haha
Skriv svar