Sida 5 av 9

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: mån 11 maj 2009, 19:52:05
av Michael W
Gammalt vs Nytt bränslefilter
Bild

Bild

Tråg lackat
Bild

Bild

Sist en liten bild på min tilltänkta dekal som ska pryda bagageluckan
Bild

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: mån 11 maj 2009, 19:58:29
av Larco
Hehe, rallystuk på den dekalen :)

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: mån 11 maj 2009, 20:01:45
av Michael W
Larco skrev:Hehe, rallystuk på den dekalen :)
Tror du inte den kommer sitta som en fläskläpp med 19" sen? :thumbup:

Riktigt bistert att emblemet satt igenom bagageluckan, har nu 3 hål där :ugeek:

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: ons 13 maj 2009, 17:35:54
av Michael W
Fick mitt paket från JC-Performance idag :D

RPS 6 puckad med fjädrat centrum
Bild

Ihop med tryckplatta
Bild

AEM 5"
Bild

Ramlager
Bild

Urtrampningslager
Bild

En del av packningsatsen
Bild

ST205 toppackning
Bild

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: ons 13 maj 2009, 23:45:34
av Michael W
Snackade med Mikael på jc-performance idag och han skulle ta hem ett batteri åt mig. :evil:
340-1241618038.jpg
340-1241618038.jpg (102.23 KiB) Visad 2863 gånger
ODYSSEY tävlingsbatteri.
Producerar två till tre gånger högre startström än vanliga batterier.
Kan monteras liggande ( ej upp och ner)
Längd: 185 mm
Bredd: 79 mm
Höjd: 170 mm utan poler.
Vikt: 6,7 kg.
Spänning 12 V.
Fördelar.
Hög köldstartseffekt. Ingen flytande elektrolyt
Säkerhetsventil och flamspärr.
Ingen knallgas vid normal drift.
Tål vibrationer, slag och stötar.
Lågt internt motstånd.
Kompakt design.
Mycket låg självurladdning.
Helt underhållsfritt.
Längre livslängd.

PS. Är det någon som sitter och ruvar på gen3 eller supra spridare är jag väldigt intresserad!

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tor 14 maj 2009, 11:56:07
av GT4-Force
Michael W skrev:Snackade med Mikael på jc-performance idag och han skulle ta hem ett batteri åt mig. :evil:
340-1241618038.jpg
ODYSSEY tävlingsbatteri.
Producerar två till tre gånger högre startström än vanliga batterier.
Kan monteras liggande ( ej upp och ner)
Längd: 185 mm
Bredd: 79 mm
Höjd: 170 mm utan poler.
Vikt: 6,7 kg.
Spänning 12 V.
Fördelar.
Hög köldstartseffekt. Ingen flytande elektrolyt
Säkerhetsventil och flamspärr.
Ingen knallgas vid normal drift.
Tål vibrationer, slag och stötar.
Lågt internt motstånd.
Kompakt design.
Mycket låg självurladdning.
Helt underhållsfritt.
Längre livslängd.

PS. Är det någon som sitter och ruvar på gen3 eller supra spridare är jag väldigt intresserad!
menar du 550cc sidmatade så finns det ja :)

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tor 14 maj 2009, 12:02:55
av Michael W
Precis! Skulle sitta nice :)

PMa pris så kan vi diskutera lite ;)

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tor 14 maj 2009, 17:05:52
av Michael W
Var och hämta min pckbox till bakdiffen idag på toyota. Blir att ta ner diffen och måla upp lite och då byta packboxen.

Hmm, när man ändå har den nere kanske man skulle smäcka dit fäste från behr :idea:

Eller om man gör det i vinter + byta till nylonplast i bakvagn, varför ska allt kosta så mycket :P

Bilder kommer när man har plats på lyften i garaget.

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tor 14 maj 2009, 22:26:02
av haank
Han blir nog riktigt fin den här bilen när de blir klar, och bra dela också. Ett sånt där batteri skulle jag med vilja ha. Verkar vara ungefär samma som mitt optima redtop bara att redtoppen väger vel 4 gånger så mycket :?

Lycka till med ditt projekt iallafall

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tor 14 maj 2009, 23:03:51
av Michael W
haank skrev:Han blir nog riktigt fin den här bilen när de blir klar, och bra dela också. Ett sånt där batteri skulle jag med vilja ha. Verkar vara ungefär samma som mitt optima redtop bara att redtoppen väger vel 4 gånger så mycket :?

Lycka till med ditt projekt iallafall
Tackar haank! Kommentarer är alltids trevligt och peppar en att fortsätta slänga ut alla de usla kronorna man tjänar på bilen ;)
Bilen kommer inte vara mer än "halvfärdig" när jag får ut den. Planerna är väl byta ut alla bussningar och dyl i bakvagn, värre bromsar (porsche?), väghållning, större turbo, omslipade kammar (typ grp A)................osv

Ja ni fattar, så om jag ska infria hälften av dessa mods så lär jag ju hänga kvar här ett par bast :mrgreen: