Hansen's Mr2 turbo
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Hansen's Mr2 turbo
Grattis Hansen
Men när plockade du bort dina dimljus?
Denna belysningen vart riktigt läcker!
Anton
Men när plockade du bort dina dimljus?
Denna belysningen vart riktigt läcker!
Anton
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Hansen's Mr2 turbo
Stort grattis, riktigt skoj
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Hansen's Mr2 turbo
Tack! hehe dom plocka jag bort när jag satte dit fronten, ungefär två år sedanKACE80 skrev:Grattis Hansen
Men när plockade du bort dina dimljus?
Denna belysningen vart riktigt läcker!
Anton
så det va ju på tiden man gjorde nått åt saken
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Hansen's Mr2 turbo
Och du kör alltså fortfarande med din OBX turbo+grenrör, imponerad att grejerna tycks vara så bra kvalitet på
Och vad säger lagen/Bilprovningen om dina ljus?
Och vad säger lagen/Bilprovningen om dina ljus?
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Hansen's Mr2 turbo
Jo men har fått svetsat grenröret några gånger, å turbon verkar sjunga på sista versen nu =)KACE80 skrev:Och du kör alltså fortfarande med din OBX turbo+grenrör, imponerad att grejerna tycks vara så bra kvalitet på
Och vad säger lagen/Bilprovningen om dina ljus?
jag satte dit dom efter bilprovningen, men har mött polisen många gånger å dom säger inget, dom ska vara godkända iaf =)
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Hansen's Mr2 turbo
Okay, tack för snabbt svar som vanligt Andreas
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Hansen's Mr2 turbo
Varselljus är helt okej om dom är E-märkta, men är bilen byggd/tagen i trafik (vilket?) före feb 2011 måste du ha bakljus tända. Det är väl i princip enda kravet, undantagen monteringspositionen då..
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Hansen's Mr2 turbo
Eh, 142an från -72 har bara 70-tals gula på kofångaren och inga bakljuls tända.cheetah1 skrev:Varselljus är helt okej om dom är E-märkta, men är bilen byggd/tagen i trafik (vilket?) före feb 2011 måste du ha bakljus tända. Det är väl i princip enda kravet, undantagen monteringspositionen då..
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Hansen's Mr2 turbo
Ja, men det var väl antagligen innan halvljuslagen kom till..Dale skrev:Eh, 142an från -72 har bara 70-tals gula på kofångaren och inga bakljuls tända.cheetah1 skrev:Varselljus är helt okej om dom är E-märkta, men är bilen byggd/tagen i trafik (vilket?) före feb 2011 måste du ha bakljus tända. Det är väl i princip enda kravet, undantagen monteringspositionen då..
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Hansen's Mr2 turbo
Med risk att trasa sönder tråden ytterligare: Lampor kan vara godkända men inte ilag med vad som helst. 1972 kom lag om varselljus och då behövde inte bakljusen vara igång. Halvljuslagen kom 1977. 1 oktober 1983 upphörde reglerna om varselljus (TSVFS 1982:125) med hänvisning till halvljusreglerna. Bilar från 1979 fram till 6 februari 2011 måste ha bakljusen igång ilag med varselljus eller som EU kallar dom DRL (daytime running lights). Från 7 februari 2011 och även för tunga lastbilar och bussar ett år senare. Se även ECE-reglemente 48, avsnitt 6.19. Finns även ett par dokument om belysning på veteranfordon (äldre än 30 år och/eller före 1950) med men hittar inte på det dokumentet nu.cheetah1 skrev:Ja, men det var väl antagligen innan halvljuslagen kom till..Dale skrev:Eh, 142an från -72 har bara 70-tals gula på kofångaren och inga bakljuls tända.cheetah1 skrev:Varselljus är helt okej om dom är E-märkta, men är bilen byggd/tagen i trafik (vilket?) före feb 2011 måste du ha bakljus tända. Det är väl i princip enda kravet, undantagen monteringspositionen då..
PS. Ser iaf snyggt ut med lamporna på MR2an.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]