Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mIkAeL »

Ska du ha 330hjulhästar är det ju ca 100mer i motorn så det är ju ett ganska rejält bygge. Det är ju kolvar som måste bytas, sen stakar om du tänkt varva mycket. annars räcker det nog med original med ARP bultar i kör jag med och det funkar bra än :P
Kamaxlar är ju bra med om du ska upp i de effekterna sen massa mer med. Turbo är det ju gt3071 alt gt3076 eller IRX450 från turboservice som pallar med 450hk...
Ring gärna så kan vi prata mer om det...
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
Användarens profilbild
haank
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
Bilmodell: Toyota GT4
Årsmodell: 91
PostOrt: 68630 Sunne
Land (Country): Sweden
Ort: Sunne

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av haank »

Tjenna!
Kul projekt, bra när bilarna används. Angåede nira där. Jag håller på att koppla in ett nira system i min bil för tillfället. Det är ju inte gjort i en handvändning direkt. Men det känns som det blir bra.
Och där finns ju launch, respons och även flatshift. Du får gärna ställa frågor om du kommer på nåt inte säkert jag kan svara iof.
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mortil »

va ska man köra med för kolvar tros ?
cale
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 12 jul 2009, 21:55:37
Bilmodell: supra turbo
Årsmodell: 89
PostOrt: ängelholm

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av cale »

jag hade lätt slängt i wiseco kolvar och eagle stakar o nya vev o ramlager samt arp bultar till allt. sen i med en eller två feta bensinpumpar och 1/2" soppaledning och 1000cc+ spridare och ett Bw 2 serien agg eller garett gt35 agg och styra allt med autronic sm4 :twisted:
autronic sm4, borg warner s372 säger allt =)
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mortil »

cale skrev:jag hade lätt slängt i wiseco kolvar och eagle stakar o nya vev o ramlager samt arp bultar till allt. sen i med en eller två feta bensinpumpar och 1/2" soppaledning och 1000cc+ spridare och ett Bw 2 serien agg eller garett gt35 agg och styra allt med autronic sm4 :twisted:
håller skiten för de då .

de blir iaf wiseco kolvar och eagle stakar. nya vev o ramlager. och arp bultar till allt :) sen sitter de redan en wallbro nånting pump i . hoppas den räcker ett tag.
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mortil »

kan man få effekten uppskriven på bilprovningen på bilen?

satt och kollade igenom lite papper och dom har tagit fel på hk och kw på bilen tror jag. för de står att min bil har 245kw i pappren. jag har inget emot de. :P vore skoj kolla om de är vanligt att de händer ?
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av amby »

Det är nog inte allt för ovanligt att dom gör fel när bilen regas för sverige. En kompis till mig importera en Impreza och
WRX sti och dom råka rega den som en gt..eller liknande...Så den blev väldigt billig att försäkra :-)

Men jag tror inte du ska snacka om att dom har gjort fel fören dom börjar gnälla på att din är trimmad..då kan du säga att
det står att min bil har 328hk i mina papper :-)

Bra dollar kurs för att köpa från usa nu..
typ 6500kr för kolvar och stakar
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mortil »

amby skrev:Det är nog inte allt för ovanligt att dom gör fel när bilen regas för sverige. En kompis till mig importera en Impreza och
WRX sti och dom råka rega den som en gt..eller liknande...Så den blev väldigt billig att försäkra :-)

Men jag tror inte du ska snacka om att dom har gjort fel fören dom börjar gnälla på att din är trimmad..då kan du säga att
det står att min bil har 328hk i mina papper :-)

Bra dollar kurs för att köpa från usa nu..
typ 6500kr för kolvar och stakar
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT
exakt min tanke :P och jag har bänkpapper på 323 hk fast sånt vet ja inte hur dom tar de. gubben som reggade in den undrade om de var en specialmodell eftersom det var mer effekt i den. "tror dom kallas wrc" svarade jag. "då skriver vi de" sa gubben :D
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mortil »

Happ ny motor handlad så man kan komma ut köra lite i vinter. Spikdäck på och hoppas på mycke is:)
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: Mortil: Celica GT4 st205 "Den svarte"

Inlägg av mIkAeL »

hejsan! Hoppas allt går som det ska i vinter nu då :P Hörde av håkan att de va du som pollerade den där eclipsen på elmia med :P
Kul kul och hej hej :D
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
Skriv svar