"Lura polisen" med alu-vinge.

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: "Lura polisen" med alu-vinge.

Inlägg av KACE80 »

Så allt var bara en lögn? :cry: ....
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: "Lura polisen" med alu-vinge.

Inlägg av Zerocool »

tror det kvittar om vingen ligger mot bagageluckan, lika olaglig, för de vassa kanterna på vingen finns kvar.
Sedan har jag för mig att de är olagligt att ens byta ut orginalvingen mot någon annan, även om det inte är alu man byter mot.
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Freiden
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 27 sep 2009, 14:03:04
Årsmodell: 0

Re: "Lura polisen" med alu-vinge.

Inlägg av Freiden »

Zerocool skrev:tror det kvittar om vingen ligger mot bagageluckan, lika olaglig, för de vassa kanterna på vingen finns kvar.
Sedan har jag för mig att de är olagligt att ens byta ut orginalvingen mot någon annan, även om det inte är alu man byter mot.
Bah, jag som fick hem min alu-vinge idag! :(
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: "Lura polisen" med alu-vinge.

Inlägg av cheetah1 »

Zerocool skrev:tror det kvittar om vingen ligger mot bagageluckan, lika olaglig, för de vassa kanterna på vingen finns kvar.
Sedan har jag för mig att de är olagligt att ens byta ut orginalvingen mot någon annan, även om det inte är alu man byter mot.
Nä, inte så länge bilen inte är helbilsgodkänd. Däremot får det inte sticka ut några vassa hörn eller nåt, utan det ska vara en mjuk och följsam form.

Meeen å andra sidan, vem vill ha en osthyvel på bilen? ^^
Freiden
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 27 sep 2009, 14:03:04
Årsmodell: 0

Re: "Lura polisen" med alu-vinge.

Inlägg av Freiden »

cheetah1 skrev:
Zerocool skrev:tror det kvittar om vingen ligger mot bagageluckan, lika olaglig, för de vassa kanterna på vingen finns kvar.
Sedan har jag för mig att de är olagligt att ens byta ut orginalvingen mot någon annan, även om det inte är alu man byter mot.
Nä, inte så länge bilen inte är helbilsgodkänd. Däremot får det inte sticka ut några vassa hörn eller nåt, utan det ska vara en mjuk och följsam form.

Meeen å andra sidan, vem vill ha en osthyvel på bilen? ^^
Tack för den! ;) Fick faktist tag i en riktigt snygg svart diskret alu-vinge som ska sänkas :)
Skriv svar