Sida 2 av 5

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: fre 03 jul 2009, 22:27:59
av Jonex
Det ska inte vara öppen dump på gamla Gt4orna , då går dom fett och rycker och har sig.. jag har provat.
Inte speciellt nyttigt för motorn heller.

Byter du till en annan insprutning så har den MAP-sensor, då funkar det kanon med öppen dump.

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: sön 05 jul 2009, 21:27:36
av Phreak
Oh okej, tackar för det :) Då ryker den imorgon och tillbaka med Bosch:en som satt där innan då..

Har förövrigt varit på kabeljakt och kan räkna till 13 olika 1½ - 2 mm² kablar, i varierande längd, som bara "hängde och dinglade" så att säga :lol:

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: sön 05 jul 2009, 21:54:32
av Jonex
Mhmm , en del av de där kablarna är troligen till ett gammalt larm. Finns också ganska halvtaskiga kabeldragningar till dimmljusen och fliplysena, ser inte direkt " Toyota" ut.. men tror det är så org på dom.

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: lör 11 jul 2009, 10:43:58
av Phreak
Jonex skrev:Mhmm , en del av de där kablarna är troligen till ett gammalt larm. Finns också ganska halvtaskiga kabeldragningar till dimmljusen och fliplysena, ser inte direkt " Toyota" ut.. men tror det är så org på dom.
Mycket möjligt :) Tror det har varit mycket olika stereo-kopplingar också till dom där kablarna.. :)

En annan fråga: Jag hade tänkt montera ett öppet lufttfilter, men antingen så är jag väldigt dålig på att söka eller är det bara svårt att hitta delar för det.. Någon som vet något företag som säljer?

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: lör 11 jul 2009, 11:11:09
av Jonex
Typ alla...
Men om du är rädd om motorn skulle jag rekommendera ett AEM Dryflow, dom är tvättbara och inte behandlade med olja som dom flesta sportluftfilter är.
Oljan kan bli ett problem då det släpper från filtret och fastnar i LMM istället , ju mer kladd i LMM desto sämre prestanda..

Sök på AEM Dryflow så hittar du olika företag som säljer dom och jämför priser, tänk på frakten också.

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: lör 11 jul 2009, 12:28:42
av Larco
Apexi Power-intake lär ju vara det bästa.
Annars är BMC F1 och K&N vettiga också dock inte torra.
Det ställer inte till så mycket problem i våra luftmägdsmätare med klaff med oljade filter sålänge de inte är helt dränkta i det. Det är framför allt luftmassemätare med volframtråd i som brinner av när de får olja på sig.

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: lör 11 jul 2009, 12:34:03
av Jonex
Jasså, trodde alla LMM hade volframtråd för själva mätningen..

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: lör 11 jul 2009, 12:48:53
av Larco
Jonex skrev:Jasså, trodde alla LMM hade volframtråd för själva mätningen..
Kanske har fel men har inte sett någon exponerad tråd i våra LMM. Det är just Luftmassemätare man brukar varna för tillsammans med oljade filter iaf.

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: sön 12 jul 2009, 02:56:00
av Phreak
Tack så mycket för svar och förslag :)
Men ni får ursäkta en smått korkad norrlänning, är det bara att ta bort den svarta stora plast-luftburken och smälla fast ett sådant här ungefär http://www.creatix.se/Shop/Page/Art/pgA ... p?iId=2257
Är det inte mera bökigt än så? Typ omplacering av LMM motsvarande?
Guide för Open-air Filter skrev:Man får dessutom med ett extra stag som man sätter i ena änden på luftmängdmätaren och den andra någonstans där det sitter fast så att inte luftmassemätaren hänger och flänger.
Är väl mest den där detaljen som jag kliar mig i huvudet över.. :)

Re: Phreak: Celica ST165

Postat: sön 12 jul 2009, 10:23:15
av Jonex
Om nu bildservern på klubben funkar igen så kan du ju ta och kolla lite på min tråd : Udda St165 .. där syns det iaf har dom gjort på min.. men där fattas det där staget till Lmm , bara att göra ett själv.
Använd dom översta muttrarna på Lmm för att fästa staget i och sen fästa i någonstans framme vid kylarbalken så blir det bra.
Ska göra precis samma på min men hann inte innan jag rev bilen istället. :lol: