Hej,
Funderar att köpa en Corolla Touring Hybrid, årsmodell ca 2019-2020 men har några frågor :
1. Går det och vad kostar det att eftermontera sensorer fram och bak?
2. Går det att eftermontera backkamera och byta ut skärmen, vad kan det kosta?
3. Vad kostar service för att garantin ska gälla?
/Har varit och kollat på några Corolla, antingen har de inte sensorer, backkamera eller inte nåt av de två.
Kommer vilja installera dragkrok och takräcke senare.
Tack på förhand
Frågor om Toyota Corolla Touring Hybrid (E210)
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: mån 30 okt 2023, 16:45:23
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Stockholm
-
- Inlägg: 669
- Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Re: Frågor om Toyota Corolla Touring Hybrid (E210)
Silver Fang skrev: ↑mån 30 okt 2023, 17:03:42 Hej,
Funderar att köpa en Corolla Touring Hybrid, årsmodell ca 2019-2020 men har några frågor :
1. Går det och vad kostar det att eftermontera sensorer fram och bak?
2. Går det att eftermontera backkamera och byta ut skärmen, vad kan det kosta?
3. Vad kostar service för att garantin ska gälla?
/Har varit och kollat på några Corolla, antingen har de inte sensorer, backkamera eller inte nåt av de två.
Kommer vilja installera dragkrok och takräcke senare.
Tack på förhand
1. Vet ej, men antagligen kostar det mer än det smakar.
Ställ frågan till Toyota.
2. Är inte backkamera standard?
Sitter då på våran som är basutrustad.
3. Vet ej än, men det ska vara försumbart dyrare än en som inte är hybrid, då dom inte gör så mycket rent fysiskt med just hybridsystemet. Nån koll och ett litet luftfilter...
Re: Frågor om Toyota Corolla Touring Hybrid (E210)
Nu vet jag inte kostnaden på just Corollorna, men som jämförelse kan du få ungefärligt pris till Auris av sista åren.
1.
Ca 10k per ände.
Ska man tro lokala firman här i stan så sitter det varken moduler, kablage eller nått förinstallerat på Toyota. Så enligt firman måste dom koppla och dra in allt som hör till.
2. Backkamera är väl std på alla Corollor av den här modellen (?).
3. Då priserna inte skiljer avsevärt mycket mellan Yaris och Auris så kan jag inte tänka mig att Corollorna skulle va nått större undantag.
Mellan ca 2000-2500kr...Full ca 3500-4000kr.
Sen lite tillkommande grejer lite beroende på mil/år som ökar kostnaden.
Hybriderna är några hundringar dyrare än bensinare verkar det som, men jag tror det är så pga statuskontrollen av det systemet.
Vad gäller garantierna så spelar det ingen roll om det är TKG/Relax - samma kostnad på service förut på första om jag förstått det rätt för att träda in i Relax. Nån mindre avgift pga dom extra kontrollpunkterna.
Nu minns jag inte hur det är med Corollorna, men har för mig dom får dra mer än vad Auris bilarna får när vi pratar hybrid.
Kontrollera detta då Auris får dra flug skit....
1.
Ca 10k per ände.
Ska man tro lokala firman här i stan så sitter det varken moduler, kablage eller nått förinstallerat på Toyota. Så enligt firman måste dom koppla och dra in allt som hör till.
2. Backkamera är väl std på alla Corollor av den här modellen (?).
3. Då priserna inte skiljer avsevärt mycket mellan Yaris och Auris så kan jag inte tänka mig att Corollorna skulle va nått större undantag.
Mellan ca 2000-2500kr...Full ca 3500-4000kr.
Sen lite tillkommande grejer lite beroende på mil/år som ökar kostnaden.
Hybriderna är några hundringar dyrare än bensinare verkar det som, men jag tror det är så pga statuskontrollen av det systemet.
Vad gäller garantierna så spelar det ingen roll om det är TKG/Relax - samma kostnad på service förut på första om jag förstått det rätt för att träda in i Relax. Nån mindre avgift pga dom extra kontrollpunkterna.
Nu minns jag inte hur det är med Corollorna, men har för mig dom får dra mer än vad Auris bilarna får när vi pratar hybrid.
Kontrollera detta då Auris får dra flug skit....
-
- Inlägg: 669
- Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Re: Frågor om Toyota Corolla Touring Hybrid (E210)
Min E210 skulle få dra 750kg om den hade drag.
Corilla Sport Touring 2021.
Inbillar mig att det skulle bli ett himla surrande från motorn och gå dåligt med tyngre än 750kg.
Vanligt personbilssläp till återvinningsstationen, flytt eller hem från bygghandeln går nog fint. Tex Husvagn, tror jag inte på.
Ska man dra mer än 750kg med en Toyota Hybrid är det väl Rav4 som gäller.
Corilla Sport Touring 2021.
Inbillar mig att det skulle bli ett himla surrande från motorn och gå dåligt med tyngre än 750kg.
Vanligt personbilssläp till återvinningsstationen, flytt eller hem från bygghandeln går nog fint. Tex Husvagn, tror jag inte på.
Ska man dra mer än 750kg med en Toyota Hybrid är det väl Rav4 som gäller.