Inställning larm Avensis -08

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
asa-nesse
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 03 maj 2014, 16:39:17
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Halmstad

Inställning larm Avensis -08

Inlägg av asa-nesse »

Hej! Jag har en Avensis årgång -08. Larmet funkar som det skall men jag har två frågor. Ibland krävs det att man skall låsa bilen men den skall vara olarmad. Tex på vissa bilfärjor. Såvitt jag förstår går det inte att stänga av larmet på min Avensis. Larmet är tydligen inställt så att om man glömmer att låsa så startar larmet efter 30 sekunder. Bilen är dock fortfarande olåst men larmet är aktiverat.
Om man skulle kunna stänga av denna 30-sekundersfunktion så löser man ju samtidigt problemet med att man inte kan ha bilen låst men olarmad. Då hade det ju räckt att låsa dörrarna manuellt med nyckeln.
Vet någon hur man kan åstadkomma detta?