temperaturreglage vänster sida funkar inte som det ska.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Maugue
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 25 maj 2021, 08:18:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2013
PostOrt: Kinna
Land (Country): Sverige

temperaturreglage vänster sida funkar inte som det ska.

Inlägg av Maugue »

Hej.
Jag äger en Avensis T27 kombi 2013. Jag har problem med värmereglage vänstersidan. När jag försöker dra ner temp så kan den istället lägga på 30+, jag få ta det väldigt försiktig och dra ner en halv grad för varje gång men ibland funkar det inte heller. Vad kan de vara för nåt? Hur fixar jag detta?
Vänligen
Mauricio
johan44
Inlägg: 116
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 13:23:46
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: bromma
Land (Country): sverige

Re: temperaturreglage vänster sida funkar inte som det ska.

Inlägg av johan44 »

Hade precis samma problem. Åkte runt länge med tempen på 20 grader och gud nåde den som rörde reglaget. Tog tag i det hela i somras. På tuben kan du hitta instruktioner om hur du river mittkonsolen och mekar loss själva klimatenheten. Mycket lättare än jag trodde det skulle vara. Tips att stekspadar i plast kan ersätta plastverktygen proffsen har för att få loss panelerna. Bra kvalitet på grejorna i bilen, bara man vet, via lämplig youtube-video, vilken ordning och vilket håll saker sitter så gick det enkelt och utan skador. Sen själva klimatenheten, sitter med en kontakt, enkel att koppla loss. Sen ta allt till ett bra arbetsbord och så tungan rätt i mun. Alla delar av klimatenheten ligger löst ilagda i viss ordning så håll koll när du plockar ur prylarna. Sen tog jag tops och 5-56 eller om det var 2-26 och tvättade kontaktytorna noga. Sen dess har det funkat perfekt. Kolla den här videon https://www.youtube.com/watch?v=ImVJHrytXR4
Skriv svar