Dotterns Celica -90.

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
JoakimE
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 26 jul 2022, 22:10:28
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1990
PostOrt: Hagby

Dotterns Celica -90.

Inlägg av JoakimE »

En bil som dottern har fastnat för då en Supra är lite för dyr. Den dök upp på Blocket och skall i första skedet göras körbar. Sen får vi se.

Då jag inte har någon vana att skruva med Toyota (eller att skruva överlag...) så kommer tråden att användas för att ställa frågor om bilen.
Vi börjar med;
Vart köper man delar till en gammal Toyota? Det som jag vet behövs är tänddelar, bromsar och stötdämpare bak. Går det att handla av de stora drakarna på nätet eller finns det någon special-shop som rekommenderas? Tanken är bara att göra den körbar, inga racingprylar är aktuella.

Jag har bl.a kollat på tändkablar. Det finns en uppsjö som enligt uppgift ska passa bilen. Är det bara att köpa första bästa eller är det något fabrikat som rekommenderas och nåt man absolut inte ska köpa?
Är det någon som har en del av mittkonsollen där cig-tändaren sitter till salu så är det intressant (helst i södra Småland).
Bilder kommer om jag får koll på hur man bifogar bilder i tråden, men tänk er en lite luggsliten svart Celica.

Vänligen/ Joakim.