Vinnande ljud i Toyota rav4 2006 årsmodell

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
BorysM
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 04 jul 2022, 17:48:43
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2006
PostOrt: Norrtälje

Vinnande ljud i Toyota rav4 2006 årsmodell

Inlägg av BorysM »

Tjäna! Köpte nyligen en Rav4 från 2006 som har gått typ 17500mil och är jättenöjd med allt förutom en sak. När jag kör i 70-80km/h och bara gasar så mycket så att bilen håller samma hastighet så kommer det vinnande ljud som ibland låter högre och ibland lägre,trycker jag gasen i botten eller släpper helt så tystnar ljud. Va på en toyota verkstad och dem nämnde att det kan vara lager i växellådan. Väldigt tråkig att höra men jag tog och pratade med bilhandlaren som jag köpte bilen av om det och han skickade mig en ny växellåda som han beställde från nån skrot nånstans i svergie. Jag bytte växellåda och kopplingen i helgen men ljudet hänger kvar. Finns det någon här som har kanske haft samma problem och vet vad det kan vara? Eller har jag haft sån oflyt att jag fick en växellåda med samma fel? Vill gärna veta innan jag ringer och gnäller till bilhandlaren igen. Tack på förhand.