Avensis Touch and Go

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Troveto
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 06 sep 2020, 22:41:28
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2012
PostOrt: Sorunda

Avensis Touch and Go

Inlägg av Troveto »

Mer än hälften av gångerna jag startar bilen går inte Touch and Go inte igång. Skärmen visar meddelandet "Please insert correct storage media". Radion går igång, på den kanal och volyminställning som gällde när den senast fungerade fullt ut, men kanal och volym och kanal går inte att ställa om. Alla andra funktioner som Bluetooth, karta, backkamera m m är borta. Men, som sagt, emellanåt fungerar det helt och hållet. Någon som har erfarenhet om detta?
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Avensis Touch and Go

Inlägg av riclin »

Hej Troveto

Jag har ingen erfarenhet av detta. Men det låter som ettor, och nollor har fått lite spel. Om du går in på Toyota.se För Toyota ägare, och registrerar bilen på Min Toyota. Så kan du ladda ner original programvaran, med ev uppdateringar gratis. Tanka in i bilen, och pröva. Ett tomt USB minne, är vad du behöver. Står där, hur stort. Och hur du gör.

Annars är det väl Toyota verkstad som gäller. Men då lär det nog kosta en liten slant. Du kan ju alltid ringa, om råd gratis dock.
Skriv svar