GPS avensis 2013

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Daggen
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 10 aug 2018, 22:40:23
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2013
PostOrt: Göteborg

GPS avensis 2013

Inlägg av Daggen »

Hur kan man uppdatera kartorna på denna. Är extremt okunnig kring bilar osv. Måste man lämna in den och vad kostar de ungefär.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: GPS avensis 2013

Inlägg av riclin »

Skapa ett konto på Min Toyota Lägg till din bil där. Sen kan du köpa en nedladdningsbar karta, för 1350kr. Ladda ned på ett nytt, eller formaterat USB minne. Sätt det i bilens USB uttag. Sen måste du köra, under den timme det tar att installera.
Daggen
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 10 aug 2018, 22:40:23
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2013
PostOrt: Göteborg

Re: GPS avensis 2013

Inlägg av Daggen »

Den som står som gratis version av Europa, är det en förenklad version ?
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: GPS avensis 2013

Inlägg av riclin »

Daggen skrev: ons 29 jul 2020, 00:42:59 Den som står som gratis version av Europa, är det en förenklad version ?
Det är den version du redan har. Eller om föregående ägare, inte utnyttjade de 3 första gratisåren. Så bör det vara den senaste kartan, innan bilen fyllde 3 år. Kommer bara 2 nya kartor per år, en på våren. Och en på hösten. Du kan ju ladda ned den, och se datum. Och jämföra med din egen. Var noga med datumkoll bara. Så du inte ersätter en nyare karta, med en som är från när bilen var ny.

På min -13 Avensis, tankade jag ned den sista jag fick. Men en del kanske inte orkar bry sig.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: GPS avensis 2013

Inlägg av riclin »

Jag betalade 1350kr, för 2 månader sedan. Till vår Prius. Och det tog fortfarande närmare 1 timme att installera nya kartan. Trots nytt, USB 3.Senaste. Så där hade ingen uppdatering skett. Förhoppningsvis på bilar med det nya, uppdaterade infotainment systemet. Som Corolla, Nya Rav 4, Camry osv. Men där har takhöjden blivit löjligt dålig, så dom får man knappt inte plats i istället.

Vore bättre om Toyota gjorde som KIA. En kompis sa, att dom uppdaterar kartorna. Varje gång han servar! Vet inte om det stämmer, men det låter ju helt underbart om det skulle stämma. Bör ju dock @Cheetah1 https://www.toyotaclubsweden.com/member ... file&u=158 Veta?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: GPS avensis 2013

Inlägg av cheetah1 »

riclin skrev: tor 30 jul 2020, 00:48:40 Jag betalade 1350kr, för 2 månader sedan. Till vår Prius. Och det tog fortfarande närmare 1 timme att installera nya kartan. Trots nytt, USB 3.Senaste. Så där hade ingen uppdatering skett. Förhoppningsvis på bilar med det nya, uppdaterade infotainment systemet. Som Corolla, Nya Rav 4, Camry osv. Men där har takhöjden blivit löjligt dålig, så dom får man knappt inte plats i istället.

Vore bättre om Toyota gjorde som KIA. En kompis sa, att dom uppdaterar kartorna. Varje gång han servar! Vet inte om det stämmer, men det låter ju helt underbart om det skulle stämma. Bör ju dock @Cheetah1 https://www.toyotaclubsweden.com/member ... file&u=158 Veta?
Stämmer, karta och infotainmentsystem uppdateras vid service, åtminstone under garantin (7 år).
Skriv svar