Jag håller på med en kopplingslösning till MR2an som ska palla mer effekt än vad "normala" enkelskiviga lösningar gör idag.
Flerskiviga sliter så jävla hårt på drivlina.. Och är dessutom ganska dyra!
Så, Jag har hittat ett företag som gör svänghjul till bra priser, med bra kvalite.
Jag kör ju 5S block, 5S vev, och sen E153 Gen3 låda.
Kom jag då får tag i ett svänghjul till en 3S-GTE Celica GT4
Kommer de passa? eller vad skiljer, Och vad behöver modiferas.
Har för lite modeller för att jämföra mig fram.
men skiljer svänghjulet något från 3S-GTE MR2 maskinen från det till GT4:an?
Svänghjul 3S-GTE, Vad passar
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: Svänghjul 3S-GTE, Vad passar
5s har lite annan bultdelning än gen2 och gen3 3s. Den är dock samma som 3s gen1. Det skiljer några mm på bultcirkeln bara så man brukar fräsa hålen ovala.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Svänghjul 3S-GTE, Vad passar
Så jag skulle kunna beställa ett svänghjul som är gjort till en Celica GT4 och få det att passa med mindre modifikationer på bulthålen?
Eller är det någon som måttmässigt kan tala om skillnaderna. För jag kan få de modifierat direkt vid beställning.
Kommer göra en provbeställning på detta, tillverkat för att passa ihop med Sachs 765 tryckplatta.
Eller är det någon som måttmässigt kan tala om skillnaderna. För jag kan få de modifierat direkt vid beställning.
Kommer göra en provbeställning på detta, tillverkat för att passa ihop med Sachs 765 tryckplatta.