Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Köpte en corolla som skulle skrotas för några veckor sedan. Jag fick den igenom besiktningen. Nu börjar jag tänka att jag har ju en del gamla reservdelar som jag kan använda till trimm. Efter två dagar så har jag snickrat ihop detta:
Det är en vnt turbo alltså variabel från en diesel. Paketet har kostat mig svetsgas hittills. Plus att jag köpt det mesta för länge sedan. Men det känns ju bättre att använda det än att det ligger.
Nice.Jag köpte mig nyss en sån för en tusenlapp.
Jag skulle vilja stoppa i en låda från en G6R.Kan inte du göra det först så vet jag vad som inte passar.
hey hvis du får et problem med fule cut , sett inn en map sensor fra en 3S-GTE Da Funkar det FETT
1970 mod Ford 17 m Varebil
1988 mod Toyota ceilca Cab
1991 mod Toyota Corolla sr5 Cupe ( us import)
1993 mod Honda Delsol v-tec
1995 mod Toyota Corolla
1998 mod Subaru Forester
2008 mod Subaru Outback
Tur att jag har en sådan då från just 3sgte . Låda från g6r passar på 1,6 motorerna ja. Inga problem där vad jag vet. Antar att det stämmer med länkage också. Men är inte lika säker på det tyvärr. Din rolla var förresten bra mycket finare än min
Det är inte klart ännu. Som sagt jag började i lördags och har inte kommit så långt. Grenrör svetsat turbo inpassad och svetsad. downpipe svetsad wastegate inpassad och färdigsvetsad. Ska bara få till dumpröret bättre. Oljerören dragna men inte anslutna. Sedan ska ju tryckrör och intercooler på. Tänkte prova att sätta på mr2 mapsensor som någon tipsade om här. Större spridare. 440cc (etanol) värre soppapump mr2T. Sedan borde det väl gå att provköra. Vill ha en bredbandslambda också. Men ekonomin säger nog stopp där. Förresten. Måste plana grenröret innan "slutmontering" också.
Är inte intresserad av några Bamse effekter. Bilen ska fungera. Men turbodrag är ju alltid roligt och lite pys och fnys gör iaf mig glad. Allt över 140 hk är jag glad över. Men jag kommer aldrig få reda på hur många som gömmer sig där inne ändå .
fredrik mkIII skrev:Låda från g6r passar på 1,6 motorerna ja. Inga problem där vad jag vet. Antar att det stämmer med länkage också. Men är inte lika säker på det tyvärr. Din rolla var förresten bra mycket finare än min
Med vänlig hälsning, fredrick
Vad jag har förstått så måste man göra om bakre växellådsfäste och växelwirefäste.Dessutom är det väl ingen hastighetsmätarwire på G6R (tror jag).
Jag jag ha kvar min ska ska jag forska mer i det där.Jag har precis bytt skärmkanterna på min.När den lokale bildelssäljaren har sånt hemma,då vet man att man har köpt en Svenssonbil.