Kamkjedia 4K-c
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
-
- Inlägg: 95
- Blev medlem: fre 08 jun 2012, 09:03:24
- Bilmodell: Starlet KP62
- Årsmodell: 1981
- Ort: Göteborg
Kamkjedia 4K-c
Jag håller på med min motor och undrar om jag borde byta till dubbel kamkjedia eller duger den enkla jag har som är i bra skick?
Re: Kamkjedia 4K-c
Såg ju fräscht ut på bilden du hade så finns nog ingen anledning om du inte tänker plöja ner 50tusen i motorn och varva 9500rpm, nog ska det nog gå bra med enkel kedjan!
Teoretiskt borde ju en enkelkedja dels väga mindre och dels ha mindre friktion= mer effekt:) men det är nog bara i teorin:)
Teoretiskt borde ju en enkelkedja dels väga mindre och dels ha mindre friktion= mer effekt:) men det är nog bara i teorin:)
-
- Inlägg: 95
- Blev medlem: fre 08 jun 2012, 09:03:24
- Bilmodell: Starlet KP62
- Årsmodell: 1981
- Ort: Göteborg
Re: Kamkjedia 4K-c
Tack för svaret... Nä 50 tusen går inte ner i motorn men 7 kanske...KE20 skrev:Såg ju fräscht ut på bilden du hade så finns nog ingen anledning om du inte tänker plöja ner 50tusen i motorn och varva 9500rpm, nog ska det nog gå bra med enkel kedjan!
Teoretiskt borde ju en enkelkedja dels väga mindre och dels ha mindre friktion= mer effekt:) men det är nog bara i teorin:)